Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i juli. Babyen skal selvfølgelig ikke utsettes for sol, men smører dere likevel? Med tanke på trilletur, biltur osv. Strålene trenger jo gjennom både bomulls-klær og annet!

Samtidig skal vel ikke nyfødt-hud smøres noe særlig med tanke på fettlag osv?

Hva gjør dere her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små babyer skal ikke smøres med solkrem. Solstråler går ikke gjennom klær med mindre det er hull i de. Ta på langermet body, lange, tynne bukser og solhatt.

Skrevet

Ok, var det jeg trodde. Takk for svar!

Skrevet

Jeg vil i utgangspunktet ikke smøre babyen med noe unødvendig... Med en treåring i hus blir det umulig å bare være innendørs hele sommeren, så ut må vi jo. Jeg har gått til innkjøp av uv-telt (lite telt med full beskyttelse mot sola, og tenker meg at jeg kan holde henne under parasoll og med tynne klær (lin og silke er kjølende og stopper det aller meste av solstråler) og at dette holder i år. Hun får jo ikke flyttet seg ut av skyggen eller revet av seg klærne som eldre barn får gjort:)

På apoteket sa de at jeg måtte vente til de er minst 18 måneder men neste sommer er vel de små såpass mobile at dette bare blir ønsketenkning...DA blir det solkrem uten dårlig samvittighet her altså:)

Skrevet

begge apotekene jeg snakket med og helsesøster sa jeg bare kunne smøre med solkrem:)

Babyen kan bli brent i skyggen også!

Vi smører med Cosmica SF 50. Denne ble anbefalt på helsestasjonen:) Bedre det enn en solbrent baby!:)

Skrevet

men nå er gutten min 2 mnd da...

Skrevet

Vet ikke noe om solkrem på babyer, men mange tynne bommulsplagg stopper ikke solen i det hele tatt, og ikke alle uv produkter er like bra i praksis om det står på.

Så en test i fjord av uv badetøy, og mange av dem hold langt fra den faktoren de lovet, så ville vært litt obs.

Skrevet

det finnes UV-soltrekk til vognen, kjøpte det på flyet til syden med forrige mann. Sjekk solkremtest på www.gronnhverdag.no, så ser du hvilke som ikke inneholder parabener, parfyme, hormonforstyrrende- og allergifremkallende stoffer. Best i test er Derma Babyline. Den har fysisk solfilter, og kan være litt vanskelig å smøre ut, men jeg har vært veldig fornøyd med den likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...