Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 I dag, endelig, fikk vi tilbake det siste( trodde jeg) av utstyr vi hadde lånt bort. Har nå bare 11 dager igjen til termin, så syns d kanskje var på tide. Hadde lånt bort ganske mye, bl.a bilstol, vippestol, ammepute, bæresjal, ringslynge++og det meste vi hadde av klær fra 56-74. Barnet som har brukt dette er nå snart 2 år, så har ikke trengt dette på en god stund. De har jo også visst om graviditeten over et halvt år (familie). Spurte om vi snart kunne få tilbake klærne for ca 3 mnd siden, for å få en oversikt over hva vi hadde og for å supplere litt. Fikk mesteparten av klærne tilbake for ca 1,5 mnd siden, og resten i dag.... Når jeg så over utstyret etter de var dratt i dag oppdaget jeg at ammeputa mangla, og bilstolen var full av kliss (saft??)! Det til tross for at dama ringte meg for en god stund tilbake for å høre hvordan hun skulle ta av trekket av stolen (Maxi Cosi), noe som er relativt enkelt. Regna derfor med at det var gjort, men den gang ei.....:-( Det mangla også en polstring som sitter rundt låsemekanismen til beltet, Kanskje bare en bagatell, men den mangla..... Ringte for å "etterlyse" ammeputa, og fikk det til svar at "nei, den hadde de glemt igjen hjemme, huska den etter å ha kjørt en stund. Men de skulle komme med den når vi hadde fått"! Kanskje noe av det jeg føler jeg har mest bruk for, først....:-( Sitter her og er ganske skuffa i grunn, vet vi har tatt godt vare på utstyret nettopp med tanke på flere barn, og var "greie" som lånte vekk (de hadde ikke så god råd akkurat da). Måtte bare få ut litt frustrasjon!!! Hva syns dere om dette?? Er det greit å være skuffa?
silkeføre Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Ja, det er greit å være skuffet! Synes folk som vet de er litt sløve, kan si nei takk til å låne. Jeg måtte skaffe ny ammepute, den hadde de på finurlig vis rotet bort eller returnert til feil person!
løveprinsen <3 Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Helt greit å bli skuffet over dette ja. Jeg hadde kommet til å blitt det iallefall. Ikke noe fin måte å si takk for lånet. Når man har tatt godt vare på det selv men tanke på gjenbruk er det ikke gøy når det er sarvet ved retur. Kjenner jeg er lei meg på dine vegne... Lykke til med fødsel da:)
mammaen til 2+1 Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Ja.. absolutt... det følger et vist ansvar med å låne ting... Derfor pleier jeg å låne minst mulig ting av andre jeg da... for da slipper jeg å ha dårlig samvittighet dersom noe blir ødelagt eller forsvinner.. Da kjøper jeg heller brukt... Men sånn er jeg.
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2010 Takker for svar:-) Syns jeg kunne være litt skuffet ja.... Greit nok med klær som lånes bort, de skal jo vaskes x antall gang og blir jo selvfølgelig slitt. Derfor takket jeg nei til å låne klær fra de, skjønner jo at det var en hyggelig gest tilbake fra deres side; men syns ikke det er noe gøy å levere tilbake tøy som er i vesentlig dårligere stand.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Ja, absolutt! Syns igrunn ikke noe om å låne bort/låne spnne ting. Fått tilbud av en venninne å låne en del utstyr av henne, men vi valgte å kjøpe selv. ting blir jo slitt og kan fort få flekker o.l. hadde ikke likt å levere tilbake noe som ikke var like fint lenger.. Selv kommer jeg nok ikke til å låne bort noe som helst når vi er ferdig å bruke det, litt sært kanskje men.
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Dette er en av grunnene til at jeg ALDRI låner bort noe av babyutstyret jeg har, og jeg låner heller aldri av noen.Har ikke så god råd jeg heller, men kjøper heller nytt(mye på tilbud;)) ja.. Skjønner veeeldig godt at du er skuffet, du er jo kjempesnill som har lånt bort såå mye da!Men nå vet du dette til neste gang noen spør;) Lykke til med fødselen:)
rødt&blått Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Jeg syns du har god grunn til å være skuffet, tenker spesielt på at de er ute litt vel sent for å levere tilbake og at de da ikke kan si ifra at de ikke har vasket setet + at de glemte ammeputa.. Er greit å glemme ting, men da er man jo real nok til å si ifra..
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Huff, skjønner godt du er skuffet! Ville prøvd å si at du skulle hatt den ammeputa FØR baby kommer, så du får vasket den(om trekket kan tas av) og sånn. Virker jo som de tar sin tid å levere ting, og hva om det plutselig tok 3mnd etter baby kom, til du fikk puta? Er også litt imot å låne og sånt.. Lånte ingenting annet enn en arvevugge da jeg fikk nr.1. Denne gangen låner jeg litt mer, men det er mest ting fra søsteren min, og det er egentlig liten sjanse for at hun får flere barn.. Men jeg vil IKKE låne klær når de er over strl.62. De minste størrelsene blir jo ikke så slitt, så de er litt mer ok å låne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå