Gå til innhold

Tidlig UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å få tidlig ul?

Sist jeg var gravid mistet jeg i ma da jeg var 12 uker på vei.

Kjenner jeg er ekstra bekymret nå når jeg er gravid igjen. Kan jeg høre med legen om det er mulig å få tidlig ul?

Kunne selvfølgelig tatt privat ul, men er ingen i nærheten (les innen 4 timers reising) som driver med dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha både en og flere ma eller sa. Det alene gir ingen ekstra UL, og det synes jeg heller ikke det skal gi. Da ville plutselig alle troppet opp hos legen med bekymringer og dere ville tatt opp timer til de som virkelig trenger UL. Har du noen som helst symptomer på en ny ma, som blødninger e.l. så vil det gi grunn til en UL, hvis det bare er din egen psyke må du gjøre det privat og betale selv.

Skrevet

Generelt kan dette kvalifisere til UL. Men det er helt opp til legen å avgjøre. Jeg hadde MA og fikk tidlig UL x fler. Men det skyldtes mer at jeg har store arrdannelser på livmoren.

Og MA gir i mange tilfeller lite symptomer. Selv gikk jeg med døde tvillinger i 2 uker uten å vite det, og fikk de heller ikke ut på egenhånd.

Skrevet

Jeg gikk også gravid i 2 uker med dødt foster og måtte ha utskraping. Derfor er jeg så redd. Hadde vert så godt med en ul i uke 12 bare for å se at der er liv....

Skjønner jo at andre kan mene at dette ikke er grunn nok. Men var bare tilfeldig at jeg oppdaget ma-en, og er livredd for å gå helt til ordinær ul for da å finne ut at det ikke er liv....

Skrevet

Glemte å signere

22.55 er H.i

Skrevet

Jeg hadde tidlig ul etter en MA i uke 11. Hadde da gått med et ikke utviklet barn i magen i 5 uker. Nå skal det sies at jeg virkelig følte på meg at noe var galt. Tok tester til langt ut i uke 10 for å forsikre meg selv om at det stemte. Men likevel, da jeg ble gravid på nytt fikk jeg nesten sammenbrudd med tanken på å gå til ordinær ultralyd før jeg fikk vite om det var bra der inne. Hadde en samtale med fastlegen min og ble henvist til UL uten store problemer...

Men dersom du ikke får henvisning, så kan du jo gå privat. Hvis ikke jeg hadde fått min henvisning til UL, hadde jeg betalt det det koster uten å mukke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...