Gå til innhold

Hvilke papirer må leveres inn til nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kun søknad om foreldrepenger som skal sendes inn + helsekort eller erklæring fra lege om at man er over 26 uker, eller er det noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreldrepenge søknaden, legeerklæringen å inntekts- å skatteopplysninger fra arb.giver skal nav ha:)

Skrevet

jeg blei fortalt av en "medgravid" at terminerklæringa går automatisk nå og at man dermed ikke trenger å legge den ved søknaden, men jeg skal høre med jordmor neste gang jeg skal inn på kontroll - må bare huske på det..

Skrevet

på nav sine sider må man også printe ut et toppark som skal legges ved søknaden, Der står det at terminbekreftelse må legges ved. Dette fant jeg ut i forrige uke, så går ut fra at det gjelder fortsatt.

Skrevet

"Topparket" ville de ikke ha på NAV, terminbekreftelse ville de ha, siste lønnsslipp også. Inntekts- og skatteopplysninger innhenter NAV selv. Jo, og foreldrepengesøknaden da. Anbefaler alle som ikke skal ha 36/46 uker mor og 10 uker far sammenhengende å lage en egen oversikt som legges ved søknaden.

Dette er i Trondheim. Geografiske forskjeller kan jo forekomme...

Skrevet

Både inntekts- og skatteopplysninger og terminbekreftelse/helsekort skal sendes med søknad om foreldrepenger.

Jeg scannet helsekortet, skraverte over det meste utenom termindato og personopplysninger, og printet ut. Ingen problem.

Søknaden min er forøvrig lagt "på vent" hos Nav fordi jeg mangler inntekts- og skatteopplysninger fra bi-arbeidsgiver. Fikk bekreftet på tlf, 2 ganger, at de kunne behandle hovedinntekten og så etterbehandle tilleggsinntekt senere, men den gang ei. Tredje gang jeg ringte traff jeg en meget utrivelig damer og fikk blankt nei. Så send for guds skyld inn alt!

Min erfaring med Nav er at det er bedre å sende inn et ark for mye enn for lite! Skal du spørre om noe, ring flere ganger og spør forskjellige personer. Tragisk, men sant...

Skrevet

Siden det ikke var et spesiellt stempel på ul arket mitt så tok NAV damen kopi av helsekortet mitt også. De har da dobbelt bekreftelse!

Skrevet

hmm føler nesten jeg må ringe å høre nå, jeg sendte inn inntektsopplysninger, søknaden og ul termin arket...ringte inn sikkert ørten ganger og fikk beskjed om at disse tre arkene holdt. har fått brev tilbake på at dem har mottatt søknaden og at den er til behandling...

jeg scanna inn papirene og maila dem til nav, fikk mail adressen av to meget hyggelige damer pr telefon og mail. passet også på å nevne navnet på hu ene som sa det var greit=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...