Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hvor gamle var deres små når dere reiste på fest for første gang etter fødsel? Og hvordan gikk det? Med babyen mener jeg.. Regner med at de fleste blei ganske fulle
Zitro Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Med førstemann var jeg på fest etter ca 3-4 mdn, husker ikke helt, er så lenge siden :-) Men andre babyen drakk jeg ikke noe før hun var 10 mnd... Hun tok ikke flaske og hadde matvegring fra hun var 8 mnd. Også var jeg totalt avhenging av henne og nektet noen andre å passe henne... :-) Veit det er tullete, men det bare ble sånn når hun kun tok pupp...
Marbella Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Var på fest når lillemor var 5mnd og det gikk helt fint.....men jeg ble ikke full....så ut som Dolly Parton etter noen få timer og hadde sinnsykt brystspreng, fikk ikke ut nå særlig med pumping..... Babyen har det sikkert helt fint og har ingen fare....jeg synes det er for mye styr og har ikke helt de behovene:) Men tror det er lurt og få seg en liten pause kos deg med go samvittighet:)
lille sprelle Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Babyen min var alene av gårde med pappaen (jeg fullammet, men han tok med seg mm og mme) over natten første gang da hun var ca 4 mnd tror jeg? På fest husker jeg vel egentlig ikke, men vi var på fest da hun var 5 mnd. Vi hadde henne med og la henne når hun skulle legges. Jeg drakk et par glass vin etter siste amming - hun sov 6 timer i strekk på natta den tiden. Pga min sykdom har hun alltid vært håndtert av forskjellige personer og det har aldri vært noe problem. Jeg tror mange gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å være den eneste som tar seg av ungen som hovedperson i lang tid. Slipp far og andre familiemedlemmer til så tidlig som mulig! Jeg vet at ikke alle har det i nærheten, men for dere som har - kom igjenigjen! få en
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Babyen min var bare 2 mnd da jeg var på fest første gang etter fødsel. Jeg fikk skikkelig melkespreng, men ble ikke særlig full. Vi overnattet også på hotell den natten (var jentetur med jobben) og hadde håpet på en god natts søvn, men det fikk jeg ikke. Med babyen gikk det bare fint. Hun var hjemme med pappan og fikk flaske. Ikke noe problem. og ammingen fortsatte som før etterpå. Babyen som nå er flere måneder eldre ser ikke ut til å ha fått noen varige men
Marbella Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Lille sprell....du har helt rett:) Man trenger det........for meg en en middag ute med venniner eller fjelltur eller hva som helst i ro og fred uten unger gullvært
Gjest Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 9 1/2mnd, hadde det ikkje vore fordi det var min 20års dag, så hadde eg nok venta lenger. (er ikkje serleg ofte på fest). Har festa 4 gongar sidan fødselen, ungen er 20mnd.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Hvorfor i alle dager regner du med at alle ble ganske fulle? Noen blir nok det altså, men... Jeg har ikke vært full siden jeg fikk min datter, uten at det utelukkende med henne å gjøre, heller det at jeg syns fulle mennesker er usjarmerende, inkludert meg selv. Brisne mennesker er mye kjekkere å ha med å gjøre, meg selv inkludert igjen. Men ja, tilbake til spørsmålet. Vi var på julebord i nabohuset når min datter var nesten 4 måneder. Da drakk jeg ikke noe og var hjemom for å sjekke henne iløpet av kvelden. Min svigerinne passet henne mens hun sov, noe hun gjorde hele kvelden. Første gang jeg drakk vet jeg ikke helt, hun var nok halvåret hvertfall og da hjemme med sin far.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er forresten vedig for at man tar seg tid til å være sosial altså, selv om man har fått barn. Bare for å få det poengtert.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 HI mente nok bare at hun regnet med at alle ble fulle fordi det da var lenge siden sist man smakte alkohol. gutten min var 6 uker da jeg var ute. Dette fordi det var bursdagen til min beste venninne. Hadde det kjempe kjekt men tenkte mye på lillegutt. Han koste seg hos bestemor og hadde det veldig bra:)
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2010 Ja var det jeg mente med at alle ble veldig fulle,siden det var lenge siden man hadde smakt alkohol. Takk for tilbakemeldninger! Gutten min er 3 mnder gammel, og det er mammaen min som skal passe han. Jeg har veldig lyst til å dra ut å være sosial, siden det er lenge siden sist jeg har koblet helt av og ikke vært mamma. Men jeg har hele denna uka å bestemme meg på,men regner med at det blir en liten fest
Gjest Yunie Skrevet 7. juni 2010 #12 Skrevet 7. juni 2010 Med førstemann var jeg på byen og vorspiel etter 9mnd.. Ble rimelig full, men drakk nok altfor mye, og var jo så lenge siden jeg hadde drukket og selv om jeg hater å være full så er jeg ikke så flink å styre inntaket mitt, særlig hvis jeg får sprit - dablir jeg alltid altfor full. Nå med tvillingene dro jeg ut når de var 8mnd, det var koselig, ble ikke like full denne gangen, styrte unna spriten og drakk 15 øl istedet. Var ikke full så for min del så gr det på om jeg drikker sprit eller ikke...
verdens heldigste mamma Skrevet 7. juni 2010 #13 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har vært på fest flere ganger siden mini (2 mnd. gammel nå) ble født, men da har han vært med. Så det var sannsynligvis ikke det du lurte på Jeg har drukket litt vin, og hvis han har sovnet og jeg vet at han kommer til å sove en stund har jeg drukket ett glass eller to. Har ikke pumpet, men ammet når han har våknet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå