Gå til innhold

nettopp flyttet, rotet tar meg igjen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

flyttet torsdag, det står ting OVERALT... 10 søppelsekker, mange esker.. alene med en liten en, jeg kommer ALDRI til å klare å få alt dette unna, iallfall ikke før jul!!

noen smarte tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAA!! Meld deg inn i flylady.net

Det har seriøst reddet huset vårt fra et evig kaos! Det er en enkel organiseringsfilosofi som går ut på f. eks

-sett stoppeklokken på 15 minutter og gjør unna det du kan på de minuttene.

-begynn i en ende av rommet og ta alt som ligger der. Ikke utsett noe til "senere".

-ta en pause når stoppeklokken ringer. Da blir det gjennomførbart.

-gjør det nå! du har alltid tid til å gjøre litt

-bygg opp rutiner som gjør at du gjør litt hele tiden, så blir det ikke noen kjempejobb etter hvert.

Skrevet

takk :D :D :D kanskje akkurat dette jeg trenger!!! jeg sitter liksom bare her, etter at snuppa er lagt, for det er liksom "mintid" men det blir nok en gang en unnskyldning! det står esker overalt.til og med UTAFOR står det ting!!!

Og imorgen må jeg på fyllinga, med 7-8 søppelsekker med drit, samt en seng, og hente en ny seng. HVORDAN klarer man det, med en vanlig stasjonsvogn, og ungen på slep???

Skrevet

Har du ingen mulighet for barnevakt?

Kjenner du noen som kan hjelpe deg?

Ellers så må du bare ta en ting av gangen. Det viktigste først.. Hvis du må hente sengen i morgen så gjør du det først. Og så tar du det du rekker. Det kommer vel flere sjanser?

Skrevet

Gjør det overkommelig for deg selv: Hver gang du reiser deg opp fra sofaen, skal på do, det er reklamepause på tv, barnet sover osv så rydder du på plass 20 ting. Det blir fort et par esker om dagen.

Et annet alternativ er å be om hjelp fra et par venner. Be dem på rydde og pizzakveld.

Skrevet

Flytter selv til uka. Er også alene med et barn (3 år). Gruer meg til nedpakking og det å pakke ut igjen.

Flyttet også for 2 år siden, det er slitsomt men det går.

Men jeg klarer ikke gå å se på rotet da, så har som regel pakket ut etter 3 dager. Bruker hele kvelden/deler av natta bare for å få det unna de første dagene. Orker bare ikke gå i rot, esker og sekker.

Så bare sett i gang! :o)

Skrevet

jeg blir liksom GAL av å se på eskene, men samtidig får jeg ikke gjort noe??? noe galt med meg tror jeg...

klarte du alt på 3 dager??? shit..Hehe...

alle søppelsekkene ligger kastet inn på rommet hennes, så det må taes på dagtid. vil jo at hun ska få rommet sitt klart :) men ja, jeg får rett og slett bare prøve å ta eskene som snart spiser meg opp, her!

Hmm, altså, hente senga imorgen, sette den gamle i boden, sammen med alt annet som ska kastes? boden er FULL med ting som skal kastes!!

ser liksom ikke hvordan jeg i det hele tatt ska få en SENG i bilen, med tanke på at dattra er med også.

nei har ikke mange til å hjelpe gitt, så gjør jo mitt beste(?) alene.

Skrevet

Det er heeeelt normalt. Det kalles overveldet og så har du lyst til å gjøre alt på en gang og blir sliten bare ved tanken! Ta litt om gangen så går det som en lek når du kommer igang.

Begynn med å hente sengen.. (du kan ikke få den levert da? koster kanskje litt, men kan være verdt det)

Så kjører du en tur eller to på fyllingen hvis du rekker det...

GJØR DET NÅ!!!

Skrevet

Og skriv inn her når du har begynt og tatt første pausen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...