Gå til innhold

noen som har tenkt på fødestilling? Badekar?


LHN

Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt på hvordan de vil føde? jeg har en sønn fra før av men han kom for tidlig og da tror jeg ikke man har så mange muligheter man kan ikke i vann da, jeg lå på ryggen med han.. jeg kunne nå tenke meg å prøve badekar og håper jeg liker det at det hjelper. noen som har noe erfaring med det. eller andre stillinger som er behagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeh har også tenkt på badekar og vil gjerne høre om noen har noe erfaringer rundt dette. Ellers så har jeg hørt at det å gå mest mullig mens riene pågår, hjepler tyngdekraften barnet nedover og fødselen kan gå fortere. Samme gjelder hvis en føder stående på knera eller henger over en saccosekk ol.

Jeg vet ikke, noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at man ikke for opp i badekaret før man har 5 cm åpning men man kan jo ikke sitte i vann 6- 10 timer heler hehe.. ja er nok lurt å gå og stå mye gjorde det med førstemann gikk hele dagen rundt på sykehuset og når de da endelig skjekket hadde jeg 7 cm åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sharazi

Jeg tenker jeg kommer til å ønske å bruke badekaret i åpningstiden, samt å bruke tyngdekraften (gå, bevege meg ++). Jeg ønsker i utgangspunktet å bruke tyngdekraften under fødselen og, men der tror jeg at jeg bare kommer til å la jordmor bestemme og følge henne... Jeg er nemlig redd for å revne mye, så er opptatt av å finne en stilling hvor jordmoren har full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fødte gikk jeg mye rundt, var mye i vann og hang over en prekestol når jeg ikke orket å stå på egenhånd. Når pressveene kom hang jeg over sengen, og fødte omtrent på huk. Var bare noen få pressveer som kom før han var ute, så akkurat den siste stillingen var ikke helt planlagt, men føltes bra.

 

Hadde en fin fødsel sist, så jeg regner med det blir litt på samme måten denne gangen også. Er jeg i vann når pressveene kommer, virker det behagelig å føde i vann.

 

Det jeg ikke likte var å ligge i sengen. Det føltes for meg veldig ubehagelig. Tror det er viktig å stole på egne instinkter som forteller hva som er riktig for deg underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...