Gå til innhold

Kor mange kan kjenne livmortappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har heile tida kunna kjendt livmortappen (om eg kjenner etter), men skjønte ikkje kva det var før eg var gravid. Det er ikkje alltid det er like lett å kjenne den (den flyttar på seg/trekker seg opp i bukhola).

Er dette normalt?

Hugsar folk på bim hardnakka påstod at ein ikkje kunne kjenne denne.

(eg er heilt sikker på at det er den, kunne til og med kjenne at det var begynt å bli opning, i forbindelse med fødsel).

Kan du kjenne livmortappen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei..-Jeg kjenner ikke etter, så jeg aner ikke om jeg hadde kjent den eller ikke. Kan ikke fatte hvorfor jeg skal kjenne etter.

Skrevet

Hvorfor driver man å kjenner på livmortappen egentlig? hva er poenget? Det kunne ikke falt meg inn.

Skrevet

jepp jeg kan kjenne den, den trekker seg langt opp noen ganger... (kjenner ikke sååå ofte etter den, men gjorde det da jeg var på slutten av graviditeten). Kjente den seff meget godt etter at jeg hadde født.

Skrevet

Nei fysjom. Tenk å bli kjent med sin egen kropp...Det er det jo lizzom ingen grunn til...

Det er mange som kjenner etter enår de er fruktbare ved å kjenne på livmortappen. Noen klarer å kjenne etter om de har blitt gravide ved å ta på den og man kan kjenne om man har åpning hvis man er nysgjerrig på om alle kynnere og maserier har hatt noe for seg...

Det er vanlig at livmortappen trekker seg opp når du blir gravid og flytter seg litt opp og ned i løpet av døgnet.

Jeg kan som oftest kjenne den, men noen ganger er den for høyt oppe.

Skrevet

Takk for svar!:)

Syntest det var litt rart om ingen andre kunne kjenne den til tider;)

Og til dei som lurer på kvifor ein skulle kjenne etter den: har du aldri kosa med deg sjølv? Var i allefall slik eg "la merke til den" i 15-16års alderen.

HI

Skrevet

Når man er gravid skal man holde fingrene unna livmortappen.

Det kan lett bli infeksjoner.

Skrevet

Nei for såpe og vann er det bare helsepersonell som kan bruke:)

Høyt kunnskapsnivå her inne skjønner jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...