Liiiisa Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har en tass på 1,1/2 år som har hatt av og på med feber siden i går kveld, men ikke mer en 38,5, han virker ganske fin form, spiser godt men kanskje litt mer sutren, er han feberfri i morgen tidlig når vi står opp, kan jeg sende han i bhg da? eller er sjansen for å få feber tilbake ???
RødRev Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Regelen i vår bhg er at de må ha en 100 % feberfri dag, før de sendes i bhg. Tror de fleste opererer med den. Så da ville jeg følgelig holdt han hjemme..
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 De skal alltid ha en feberfri dag hjemme før de sendes i bhg.
Gjest Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Regelen de andre skriver om er vanlig i de fleste barnehager - også viktig å tenke på at man kan spre smitte til mange andre. Sønnen min var mye syk det første året i barnehagen - vi får flinke til å overholde reglene i forhold til feber eller oppkast - men det var dessverre ikke alle, noe som medførte mye smitte og at vi måtte være mer hjemme enn nødvendig. Fikk vite av barnehagepersonalet at noen av de andre foreldrene ikke overholdt reglene - opplevde f.eks at et barn selv fortalte (gikk på stor avdeling) at alle hadde vært syke hjemme den natten og at hun hadde kastet opp. Utrolig nok hadde foreldrene sendt både henne og lillebroren i barnehagen samme dag. Og selv ble jeg syk med omgangsyke få dager etterpå.
mai mammaen til to Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 hva vil lav feber i kveld si? og hva er vanlig kroppstemeratur for ham? barna mine har rundt 36.4 i vanlig kroppstemperatur... sån år de har 38.5 har de høy feber....... om man har feber på kvelden og har gått med feber i flere dager ville jeg holdt ham hjemme.... men f.eks så har datteren min hatt noen feber blaff før. hun har fått feber i 12 tiden. dog "bare" 38.5...så har hun sovet litt og 3-4 timer etterpå har feberen gått bort.. ( uten paracett da..) da har jeg sendt henne i barnehagen dagen etterpå..... har aldri fått feber igjen etter slike "feber blaff"
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Hvis barnet har 38,5 i kveld så vær så snill å hold tassen hjemme i morgen!! Regelen er, som de andre sier, at barna skal ha en feberfri dag hjemme før de kommer tilbake i barnehagen. Dette er kjempeviktig å huske på med tanke på smitte! God bedring!
Gjest datatyven Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Kropstemperaturen på de små har ikke så enormt mye å si, særlig ikke på 18 mnd. Den går opp og ned som en jojo. Du må se på allmenntilstand, ikke på en halv grad opp eller ned på feber. Er ungen frisk, eller er han syk. Ungene mine får feber, så forsvinner den igjen uten sykdom. Tror av og til at når de er trøtte får de økt temperatur. Ikke vet jeg hvorfor, men det kan virke sånn.
skulle så ønske... Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Feber er feber uansett om den er høy eller lav. Du har jo følt at du trengte å måle.. Det er vanligst at bhg mener at du skal ha et feberfritt døgn først. Dette er ikke for bhg sin del, men for barnas skyld. Ta en dag hjemme og kos dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå