Gå til innhold

Frivillig arbeidsledig etter perm, arbeidsledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jobb jeg ikke vil tilbake til etter perm. Får jeg da en arbeidsledighetstrygd på 60% av 80%? Er det bare å si opp jobben, å gå 6 uker uten lønn, så får mann 60%? Har aldri vert arbeidsledig før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg kalle dårlig arbeidsmoral..

Arbeidsledighetstrygd er ikke for de som ikke har lyst å jobbe, men heller være hjemme med barna

Skrevet

For å få trygd, må du være jobbsøker......! Er det det du tenker? At du vil søke deg over til noe annet??

Skrevet

Du kan få dagpenger etter 8 uker (om du oppfyller vilkårene for dagpenger. det kan du lese om på nav.no). Forutsatt at du er aktiv jobbsøker og har barnepass/barnahageplass.

Skrevet

Ser jeg kanskje lett kan bli missforstått i hovedinnlegget. Jeg har absolutt ikke tenkt å sitte på rævva å motta dagpenger!:)

Jeg vil jobbe med noe annet, sliter fremdeles med bekkenløsning og tror jobben blir for tung. Jeg lurer derfor på om jeg får dagpenger, har jeg opparbeidet meg en rett på det når jeg har mottat permisjonspenger og er det da det beløpet jeg har fått under perm som danner grunnlaget?

Skrevet

Hvis du har bekkenløsning ennå, kan du sykemeldes rett fra permisjonen. Ingen vits i å gå arbeidsledig hvis du er for syk til å jobbe.

Gjest datatyven
Skrevet

Du må huske å registrere deg arbeidsledig fra førstedag etter at du slutter i jobb. Det er 8 ukers karantene ved "frivillig" eller "selvforskylt" arbeidsledighet ETTER at du er registrert deg som arbeidssøker. Om du venter 8 uker med å registrere deg må du ha 8 uker karantene fra dagen du registrerte deg.

Men er du syk, så er det jo mere naturlig at du blir sykemeldt? Da får du jo 100% opptil 6xG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...