Gå til innhold

Flere som har fått fødeplass på Riksen?


Lova

Anbefalte innlegg

Har foreløpig termin 3 januar men tipper det blir planlagt KS og da er det mulig jeg blir satt opp i desember....

Bor i Fredrikstad men har søkt meg til Riksen for andre gang:). Fikk heldigvis bekreftet fødeplass i går og er veldig lettet over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått bekreftet fødeplass på Riksen for andre gang! Er veldig fornøyd med de, så håper det går like bra denne gangen! :o)

Har ikke termin før 19.januar jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også:-) UL 24 august, litt usikker på termin ennå, gynekologen sa i går 21 januar, men tror ikke helt på det. Jeg tror 27 januar, men vi får se på UL på sykehuset.

Jeg er tredje gangsfødene, og takker nok ja til å føde nede på Føderiket denne gangen. De to første er født oppe på Riksen. Men har plassen min oppe på Riksen om noe skulle skje eller jeg ombestemmer meg. Men denne gangen føler vi at Fødetiket var riktig for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :) Det var det jeg ville, så jeg ble glad da jeg fikk det bekreftet i dag!

 

Jeg har termin mellom 5. og 8. januar, hadde så varierende syklus før jeg ble gravid at jeg ikke er helt sikker på hva som stemmer. Finner vel det ut på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Det virker som om det er så mange som er så opptatt av å få fødeplass på Riksen... hva er det med det da?

Og må man bestemme hvor man skal føde allerede nå?

Jeg har ikke tenkt på hva jeg skal spise til frokost i morra engang enda jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du MÅ ikke bestemme fødeplass med en gang, men i storbyene (Oslo i alle fall) er det vanlig å søke fødeplass på første den kontrollen. Hvis du ikke har fødeplass risikerer du å bli sendt langt ut til Bærum eller noe når du skal føde, og det har i alle fall ikke jeg lyst til!

 

Jeg bestemte meg for Riksen etter å ha lest på hjemmesidene til både Riksen og Ullevål, samt litt leting i debattforum for å høre hva andre synes om de forskjellige fødeplassene. Dessuten har jeg jobbet på Riksen, så jeg er litt kjent i gangene der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei frokstplaner for morgendagen går ikke jeg rundt med i hodet heller, men synes valg av fødeplass er såpass viktig at der var jeg tidlig ute:).

Jeg er tredjegangsgravid, og har to tøffe fødsler bak meg. Det siste endte i akutt keisersnitt.

Jeg er også godt kjent på Rikshospitalet siden vi har vært lagt inn der med eldste datteren min som er hjerteoperert 3 ganger.

Jeg vet at Rikshospitalet har norges fremste ekspertise på de fleste områder. Så for meg er det en ekstra betryggelse dersom det skulle skje noe med meg eller babyen.

Var veldig fornøyd når jeg var der sist og synes jeg fikk førsteklasses behandling. Det er et stort sykehus men ikke på langt nær så hektisk og kaotisk som Ullevål. (Fødte der første gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt plass i forrige uke så ikke fått bekreftelse enda, men jeg håper og tror det skal gå bra. Termin 9 januar. Mulig vi sees:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått plass på Riksen, har termin 11 januar men den kommer jo kanskje til å bli flyttet på etter ultralyden 5 august. Gleder meg stort til det. Er førstegangs fødene så dette er jo svært spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal også føde på Riksospitalet denne gangen. Har foreløpig termin 28.januar. Fødte de to barna vi har nå der også. Var veldig fornøyd med oppfølgingen til førstemann, men veldig misfornøyd med sistemann.

Fem av oss som lå på barsel fikk alvorlig livmorinfeksjon (masse rester av morkake etc), samt gule stafylokokker (fra avdelingen)pga dårlig hygieneregime. Det var ekstremt dårlig kommunikasjon mellom skiftene og mellom de ansatte og mange alvorlige medisinke misforståelser. Jeg har likevel søkt om fødeplass der nå, fordi de kjenner meg godt fra før og håper at rutinene har endret seg på 2 og et halvt år. Dessuten er det en trygghet at de har god ekspertise og ifor nyfødte hvis noe uforutsett skulle skje,

Lykke til damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ikke bra ut! Når var det du var der andre gangen?

Forhåpentligvis er de ekstra påpasselige nå etter å ha vært igjennom noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der:-)

 

Den andre gangen var i januar 2008. Håper mye har endret seg siden da, for det var absolutt ikke en hyggelig opplevelse, samt at store deler barseltiden ble ødelagt. Jeg var sengeliggende og mye på sykehus helt til minstemann var seks mnd. Det var så trist ikke å få nyte den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg også fått:)

 

Følges opp der pga risikosvangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 18 januar, førstemann ble født i USA; - så det blir min første norske fødsel da :) Var glad når vi fikk plass på Riksen, førstemann ble født under alvorlig svangerskapsforgiftning som ikke ble oppdaget før etter epiduralen var satt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...