Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 ..stuebordet vårt, og har aldri gjort det før. har kjøpt ferdig alt. Kan jeg bare la bordet stå i stua? Jeg orker ikke å beise under bordplata, med bare oppå, hvertfall nå i begynnelsen. Er det bare å klæsje i vei? Tips?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Nå har jeg aldri hørt om beising av møbler tidligere, men hvis vi tar utgangspunkt i maling / lakking av stuebord så bør du kanskje vaske det ned og pusse(?) først?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 HI Bordet er pusset ned og alt det der.. Hm, aldri hørt om beising av møbler? Merkelig.. har pusset ned bordet nå til det er som ubehandlet tre. Og da ville jeg ha det mørkt, så jeg dro i butikken og spurte etter innendørs beising. Og det hadde de, så jeg kan da ikke være helt på jordet nå, eller?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Pass på det ikke drypper eller renner fra flaske/pensel. Jeg satt flaska med beis på siden av og det hadde rent nedover og da gikk ikke den ringen bort igjen Samme hvis det drypper dråper på flaten. Eller er det vel bare å klæsje i vei
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Haha, nei det er nok jeg som er på bærtur da og ikke du. Hvis de har innendørsbeis i butikken så stoler jeg også på at de vet hva de snakker om ) Da høres det ut som du har gjort det du skal, og da er det sikkert bare å klæsje på!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 HI Okei, ønsk meg lykke til! Etterpå skal jeg ta noen hylle i samme slengen:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har beiset vitrineskap, bokhyller og stuebord. ) Vi stiftet bo da furu og syrelut regjerte hjemmene... hehe... Hadde ikke råd til nytt, så det ble da beiset mahogny. Kjempefint !! Jeg brukte forøvrig svamp, mye lettere enn pensel. (billigpakke med svamp, 10 stk, dagligvare el.l.) Det viktigste er å beise hele fjølene i et drag, ellers blir det stygge merker der beisen overlapper. Prøv noen drag under bordet først du... Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 beis i vei:-) syns det var både lett og artig jeg. vi har og pusset ned 80-90 talls furu, ble kjempe fint. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå