tigergutt<3 Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 jeg fikk et brev i posten på lørdag hvor det stod at mitt fastende blodsukker var 5.2 og etter drikking og venting i to timer så var nivået på 8,1. Dette utgjorde en risiko for diabetes og jeg måtte ta kontakt med legen for kostholds rådgivning. Nå har jeg lest og lest men jeg finner lite svar på hva jeg skal gjøre frem til jeg får timen hos legen......... er bare 12 - 13 uker på vei så dette er tidlig......... Trenger alle tips og råd jeg kan få, er ganske så grønn på dette.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Unngå alt av raske karbohydrater, og innta regelmessige, gode måltider (små og ofte). Baser kostholdet på langtidsvirkende karbohydrater, grønnsaker og veldig grovt brød. Unngå i størst mulig grad raffinert sukker (godteri og cola, kaker, kjeks, potetgull), hvitt mel (som i loff), kokt gulrot og potet, pasta og ris av den lettfordøyelige sorten. Velg grove alternativer og naturris. Og evt lettbrus og sukkerfrie alternativer om du må ha noe søtt.
Bettybu Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Mener at en venninne sa hun skulle styre unna kunstig sukker som det var "ol" i, dvs sånn som sorbitOL... Sunt og grovt , regelmessigt kosthold..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå