Gå til innhold

Babyen gulper opp alt han spiser.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på seks uker, som spiser godt både fra pupp og flaske, men han gulper opp alt han spiser, eller ihvertfall veldig mye. Han legger på seg, så noe må han jo få i seg. Men siden han gulper så mye, så er han konstant sulten, og skriker om han ikke får ligge til puppen eller får flaske.

Jeg mistenker at han har kolikk og skal til kiropraktor med han imorgen, men kan gulpingen komme av det? Han har mye luftsmerter og får innimellom ut en del av det.

Jeg gir han både smokk og sukkervann og Minifom og det hjelper litt, men ikke nok.

Har noen noe råd til meg til hva jeg kan gjøre for at han ikke skal gulpe så mye?

Beklager at det ikke er mye sammenhengende dette, men er sliten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg merke til om du har drukket melk når han spiser, poden min har melke, egg og hvete-allergi og spydde hvis jeg åt dette..

Skrevet

Han svelger ikke mye luft når han drikker flaske da?

Nå vet jeg ikke om du gir han mme el mm, men hvis du gir mme i tillegg, ville jeg prøvd et annet merke.

Du sier han bare gråter. hvis han ikke fåt ligge med bryst el får flaske...prøv å gi han sutt, og bruk eventuelt bæresjal til å bære han i. Hvis han er plaget med mye luft, kan det være godt for å han å være i bæresjal på magen din. Så får du avlastning i armene, mens han får slappe av og bli kvitt luft. Bæresjal er ihvertfall veldig fint for kolikk barn, og det er sikkert noen i området der du bor som kan komme å vise deg hvordan det skal knytes opp.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Jeg tror du bør be dem å se litt nærmere på GERD - eller reflux som det pleier å kalles. Høres akkurat ut som min datter hadde det da hun ble født. I tillegg til å gulpe opp alt hun spiste, gråt hun 5-6 timer i strek hver kveld og sov bare noen få timer i døgnet.

TRodde også det var kolikk, var hos kiropraktor, kinesolog, leger..alt mulig rart.

Var 7 måneder med helvete før jeg overbeviste legene å sjekke etter GERD. Jenta mi hadde så mye magesyre som kom opp i spiserøret at hun hadde vondt hele tiden.

Etter det fikk hun medisin og ble en helt ny baby med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...