Gå til innhold

Noen som har hatt sopp ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det for meg at jeg har kronisk soppinfeksjon, selv om en gyn fo rhalvannen mnd siden sa jeg ikke hadde mer sopp. Jeg fikk litt kløe igjen for litt over 2 uker siden, og tok en canesten-kur som hjalp. Så sluttet jeg å smøre etter ca 2 uker, og bare 2 dager senere synes jeg det klør litt igjen. Ikke veldig, men første gang jeg fikk påvist sopp dette sv.skapet hadde jeg ingen kløe overhodet.

Skal til fastlegen på torsdag, så jeg planlegger å sprre ham da om han kan sjekke, men det er jo 5 dager til :(

Har en del utflod (det har jeg i grunnen alltid) nå er den gulaktig og litt tjukk og det lukter ikke noe særlig av den.

Er det noen som har født og hatt soppinfeksjon? Det er i grunnen det jeg bekymrer meg mest for. Har lest at det kan smitte over på barnet og gi trøske? Er dette vanlig?

Er 36 + 5, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd noe annet enn canesten?

Vet det er flere som har slitt veldig med sopp her inne, og med en gang de har prøvd noe annet enn canesten, så har soppen forsvunnet tvert.. Prøv noe nytt.

Skrevet

Ja, jeg må bare få konstatert at jeg faktisk har sopp :-) Det som egentlig irriterer meg mest er at jeg bekymrer meg for dette. Det er jo bare å spørre legen på torsdag. Egentlig burde jeg vel ikke ha selv-diagnostisert soppinfeksjon for 2 uker siden, heller. Men, men.

Skrevet

Det er ikke farlig i hvertfall. Men ville brukt canestensalve i en ukes tid, i tillegg bør du kutte ut brød og bakst med gjær i og kutte ned på det søte. Drikk Biola eller lignende hver dag og så bruker du lactacyd eller lignende et par gang i uka forebyggende.

Skrevet

Jeg hadde kronisk soppinfeksjon da jeg var gravid begge gangene. Var svært infisert da jeg fødte nr 2, men gikk helt fint. De visste om det på føden.

Canesten kan jo tørke ut huden, prøv å smør yoghurt naturell i hele underlivet og la det stå i 30 min. Dette hørtes helt pervo ut da jeg skrev det, men å bruke yoghurt naturell så kan du faktisk lindre ting der nede. Hjalp veldig på min kløe.

Så brukte jeg skjørt og ingen truser for å få lufta, i alle fall når jeg var hjemme.

Sæd er ikke bra hvis man sliter med sopp, og partner må jo få behandling også. Så er det gjær og sukker som man kan prøve å kutte ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...