Gå til innhold

Flere med mensmurring her? Er i uke 32(+3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et par dager nå har jeg hatt litt ekle mensmurringer nederst i magen og i korsryggen. De er ikke direkte smertefulle, men litt ekle. Har også hatt kynnere som heller ikke er smertefulle, men jeg merker jo at magen strammer seg. Det kommer og går litt. Varer ikke hele dagen.

Er det flere som har det slik og er "omtrent" like lagt kommet som meg?

For alt jeg vet kan det jo være at nesten alle opplever slikt på denne tiden.

Kan årsaken være at jeg sitter for lite stille og slapper av?

Håper virkelig at snuppa vil holde seg inne i magen noen uker til i hvert fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har hadd mensmurringer tidvis hele svangerskapet, trur d e veldig vanlig ;)

Kynnera kan komme når man stresse og gjør mye, da e d lurt å slappe av ja!

Men kommer dm regelmessig og du e bekymra ringe du lege eller jm ;)

Sjansen e liten for at du ska føde så tidlig, særlig om du e førstegangs :)

God bedring, e ekkelt med mensmurringa å knallondt med kynnera :/

Skrevet

Hei!

Spurte legen min om det samme på siste kontroll, han sa det var heeeelt normalt:) Mener å huske jeg hadde det slik i forrige svangerskap og.

Men, som sunnybeach over sier, kommer de regelmessig, så er det greit å ta en tlf, slik at de kan foreta en evt kontroll.

Jeg fødte i uke 36+6 sist, men det var pga kynnere som var så kraftige, hadde truende fortidlig-fødsel i uke 23...

Våkner nesten hver morgen nå, klokka 05, av disse murringene+ tak.

De går over, og da var det visst ok!

Lykke til!

Du skal nok få slite som høygravid i varmen som oss andre du og;) hehe!

Skrevet

Det var godt å høre at du også har merket dette. Og du har nok helt rett i at jeg burde slappe mer av. Var nettopp på et besøk til noen og føler meg nå helt ferdig nå som jeg kom hjem. Ligger på sofaen og er helt slapp. Enkelte dager skal det lite til før jeg blir sliten altså. Men det er vel bare slik det er når en er gravid.

Heldigvis kommer ikke smertene i tak. Det er vel da det virkelig kan være fare på ferde.

Takk for beroligende svar :)

Skrevet

NK: Ja jeg får vel bare gå rundt som en hval jeg jeg også i varmen ;-) Ser allerede ut som noe ganske digert som vralter rundt føler jeg.

Godt å lese at du også har merket dette. Hmm... nå som jeg ligger rett ut her merker jeg også stikkninger nedover. Tror jammen jeg skal bare ta det med ro resten av kvelden. Har allerede fått min kjære til å starte på middagen.

Lykke til videre du også!

Skrevet

jeg har hatt en del mensenmurringer og smerter i det siste, men ikke regelmessig og det har ikke vært veldig vondt.

Jeg er 32+3 i dag.

Skrevet

Jeg er 31 uker på vei, og har også kjent mensmurringer hver dag siden rundt uke 27. Ble veldig enstelig i begynnelsen, for jeg trodde det kunne være et tegn på at fødselen nærmer seg, men jordmor beroliget meg med at det bare er livmor som trener seg opp. Pluss at den strekker seg veldig nå, og da kan det kjennes ut som mensesmerter. Det slipper alltid taket ganske fort, og kommer ikke regelmessig, og da er det ingenting å bekymre seg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...