Gå til innhold

Ustabil syklus, hva skal jeg be legen om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Jeg har etter p-pille bruk i nesten 10 år gått uten i 2 år, og har en syklus som varierer fra 28-36 dager. Veldig vanskelig å forholde seg til, og det er vel noen ting som ikke er helt som det skal. Det jeg lurer på er om det finnes noen hormonkurer som kan booste syklusen til å bli mer stabil, og evt hjelpe kroppen å få EL. Har prøvd å snakke med legen om dette før, han sier bare at det er normalt at det kan ta litt tid, og at han evt kan sende meg til utredning dersom det viser seg at mannens svømmere funker som de skal. Han virker kort sagt ganske uinspirert og det føles ikke ut som om han har det minste lyst til å hjelpe. Har noen av dere fått hjelp før utredning av mannen og dere selv? Vet ikke helt hva jeg kan forvente å få av hjelp, men jeg håper det er mer enn den litt kalde nedlatende skulderen jeg har fått til nå. Har time i uken som kommer, hadde satt pris på noen tips til hva jeg kan be om før det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Eg ville ha bedt om å få henvisning til gynekolog, dei tar sånne spørsmål mykje meir på alvor enn mange av allmennlegane (ingen kritikk av dei altså, dei er veldig flinke dei òg...! ). Har ei venninde som sleit med det samme, vart ikkje tatt på alvor, og vart henvist til gynekolog fyrst etter fleire år. Der vart ho sett på kura for å få EL,og ho skulle ønske ho hadde komt til før.

So berre be om å få ei skikkeleg utredning. Lykke til! :)

Skrevet

Synes det er utrolig dumt at legen ikke tar deg på alvor, men det er ingen nyhet for min del, men jeg byttet lege å fikk hjelp på dagen. Jeg har gått å smøblødd gjennom hele syklusen pluss har hadd ekstremt vondt under mensen, så jeg dro til min nye lege nå på fredag å der tok hun en gynekologisk undersøkelse på meg, så ringte hun sykehuset å henviste meg til ny gynekologisk undersøkelse pluss en ultralyd. På sykehuset fant de en cyste på 5cm som satt på den venstre eggstokken min! Jeg sier ikke at det er det du har for all del, men jeg mener at det er veldig viktig å bli tatt på alvor når det er snakk om slike ting, for man vet aldri hva det kan være som er årsaken til blødnings forstyrrelser..! Så jeg ville krevet å få en ordentlig utredning på sykehuset! Du har krav på det, å som jeg bruker å si, så er det du som kjenner kroppen din best, så hvis du føler at noe er galt så skal du stå på kravene dine! Håper du får den hjelpen du fortjener! Hvis du er missfornøyd med legen din, så vil jeg annbefale deg å bytte lege! Det gjorde jeg å jeg fikk hjelp på dagen som sagt :) Håper du finner ut hva som er galt :) Gode ønsker sendes fra meg :)

Skrevet

Godt å høre jeg ikke er den eneste som sliter med å bli tatt på alvor! Dette er min 3. lege på 5 år, og jeg syns det er litt vanskelig med dette bytte-greiene. Alle jeg vet om som skal være bra har jo fulle lister, eller de er altfor langt unna. Legen jeg har er vel grei nok til andre ting, selv om jeg syns det virker som om han syns det er aller mest spennende med kreft, og har du ikke det får du enten antibiotika eller en kald skulder! Hehe. Jeg tror kanskje det er like greitt å bli sendt til gyn eller evt gå privat til noen som har det som primærfelt. Så kan han andre ta seg av hoste og snørr! Høres utrolig kjipt ut med cyste da, hva skjer med det, må du opereres? Jeg skal prøve å være tøff i trynet og stå på mitt!! Håper det går fint med deg også, lykke til videre (hvis dette var noe nytt...?) og takk for gode råd. Hjelper nok å bli litt skremt, så står man mer på for å få hjelp!

Skrevet

Hei! Beklager at jeg ikke svarte deg tidligere, men jeg har vært så opptatt. Hvordan gikk det til legen? Eller har du ikke hatt time enda kanskje? Jeg skal få svar på prøve om det er kreft i dag.. Har en god følelse om at det ikke er det da :) Mest er jeg spennt på om jeg må opperere den bort... Håper det er en vanncyste, men hun sa at det ikke lignet på det, for vanncyster kan forsvinne av seg selv. Men jeg får ta det som det kommer. Håper du får svar på dine spørsmål nå du skal til legen også! Det er så utrolig slitsomt å gå og lure, mye bedre med konkrete svar :) Håper han sender deg til noen som vet hva de snakker om, for det høres ikke ut som han har peilig å kvinnekroppen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...