Gå til innhold

Noen som har vært på Kreta ?

Anbefalte innlegg

Gjest <3 Mamma til Prinsen-2008 <3
Skrevet

Hvor anbefaler dere å dra? Er det forseint å fra etter september ? :) Da tenker jeg på varmen spesielt,er tempraturen begynt å dale på den tiden...

Videoannonse
Annonse
Gjest datatyven
Skrevet

Har foreldre som reiser til Kreta. Det kan fremdeles være varmt, men det er mer behagelig sier de. Jeg har ikke lyst å reise dit, fordi om det mases om at vi må v ære med.

Det er ordentlig skamvarmt på sommeren, men det unngår en jo med å reise på siden av sesongen, slik som i september.

Men problem nummer to er at en ikke kan kaste toalettpapiret i do, etter en har vært på toalettet, men det skal legges i en bøtte ved siden av som blir tømt med gjevne mellomrom. Det høres for meg helt utrolig motbydelig ut! Jeg har null ønske om å ha en bøtte med skitten do-papir stående på bade i sommervarmen. Særlig ikke med unger som kan finne på mye rart om en er uoppmerksom og de stikker inn på badet.

Sorry for å være motbydelig, men ser ikke helt hvordan de greier å overleve som turistmål, når de ikke har normalt sanitets anlegg.

Spyler man papiret vil det garantert gå tett, ettersom dimensjonen her er 4 tommer, og der nede er det 32 mm.

Skrevet

Var på kreta de siste to ukene av augst et år- da var det sinnsykt varmt (rndt 30 på dagen- det er mye for meg). September er nok bra temperaturmessig, men etter spt kan det kanskje bli litt kaldt. Jeg var et annet sted i Hellas (fastlandet ganske langt nord) i sept et år også, da var det faktisk ganske kaldt. Pådro meg uvi for jeg frøs etter bading. Men det var som sagt lenger nord enn kreta.

Vi var i Rethymnon da vi var på K. Koselig, passe stor/liten kystby. Mine foreldre var nettopp samme sted og de var også godt fornøyd

Skrevet

Vi har vært flere ganger på Platanias, og trives godt:) September er ok, men etter september er det nok ikke sesong der, og veldig ustabilt vær. Vi har vært der i mai/juni, da syns jeg det var perfekt temperatur for unger!

Akkurat den greia med dopapiret syns jeg er en merkelig grunn for å ikke dra, og dessuten har det ikke vært sånn de to siste gangene vi har vært der, så sanitæranlegget er nok utbedret.

Skrevet

Vi har vært noen ganger i Platanias på Kreta, og har hatt det supert der:))

Slutten av mai er en veldig fin tid å dra dit. Passe varmt, og ungene storkoser seg.

Har aldri opplevd at man ikke kan trekke ned i do på Kreta... Da må man i så fall ha havnet på et veldig dårlig hotell.

Tyrkia derimot, der har vi vært på steder der man ikke kan trekke ned i do.... Til og med steder de ikke har do, men bare sånn hull i gulvet. Som regel har de begge deler da:)

Skrevet

Vi har vært på Kreta/Platanias 10 ganger de siste 7 årene og trives kjempe godt der.

Var der i oktober ett år og det var ganske kaldt.

I mai og september er det som en god norsk sommer :)

Reiser ned dit til lørdag, spent på hvordan mini kommer til å takle varmen.

Vi har heller aldri hatt noe problem med å kunne trekke ned på do:)

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger :) Supert at dere tok dere tid til å svare.

Har vært en gang i hellas før,var ikke noe do problematikk den gang.Var helt vanlig skyll-papir-ned-i-do-toalett,der vi var.Kanskje dere var uheldig med hotellet dere bodde på ?

Grunnen for at vi tenker å dra i september har med ferien vår og gjøre,kan ikke dra før den tid.

Skrevet

September blir nok knall, men tror det blir kaldt etter den tid:)

Sender deg en PM med et hotelltips;)

Skrevet

Hjertelig takk for flotte hotell tips :))

Skrevet

Jeg skal reise i september og håper på fin vær. Har kjente osm har vært der i den måneden og hatt det helt supert!

Kan anbefale Alexandra Beach i Agia Marina med ving, eller Blue Village Atlantica Caldera Beach i Gerani med Star Tour.

http://www.ving.no/hellas/agia-marina-chaniakysten/alexandra-beach

http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/gerani/blue-village-atlantica-caldera-beach

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...