Gjest <3 Mamma til Prinsen-2008 <3 Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hvor anbefaler dere å dra? Er det forseint å fra etter september ? Da tenker jeg på varmen spesielt,er tempraturen begynt å dale på den tiden...
Gjest datatyven Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Har foreldre som reiser til Kreta. Det kan fremdeles være varmt, men det er mer behagelig sier de. Jeg har ikke lyst å reise dit, fordi om det mases om at vi må v ære med. Det er ordentlig skamvarmt på sommeren, men det unngår en jo med å reise på siden av sesongen, slik som i september. Men problem nummer to er at en ikke kan kaste toalettpapiret i do, etter en har vært på toalettet, men det skal legges i en bøtte ved siden av som blir tømt med gjevne mellomrom. Det høres for meg helt utrolig motbydelig ut! Jeg har null ønske om å ha en bøtte med skitten do-papir stående på bade i sommervarmen. Særlig ikke med unger som kan finne på mye rart om en er uoppmerksom og de stikker inn på badet. Sorry for å være motbydelig, men ser ikke helt hvordan de greier å overleve som turistmål, når de ikke har normalt sanitets anlegg. Spyler man papiret vil det garantert gå tett, ettersom dimensjonen her er 4 tommer, og der nede er det 32 mm.
Gemini7 Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Var på kreta de siste to ukene av augst et år- da var det sinnsykt varmt (rndt 30 på dagen- det er mye for meg). September er nok bra temperaturmessig, men etter spt kan det kanskje bli litt kaldt. Jeg var et annet sted i Hellas (fastlandet ganske langt nord) i sept et år også, da var det faktisk ganske kaldt. Pådro meg uvi for jeg frøs etter bading. Men det var som sagt lenger nord enn kreta. Vi var i Rethymnon da vi var på K. Koselig, passe stor/liten kystby. Mine foreldre var nettopp samme sted og de var også godt fornøyd
lille je Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Vi har vært flere ganger på Platanias, og trives godt:) September er ok, men etter september er det nok ikke sesong der, og veldig ustabilt vær. Vi har vært der i mai/juni, da syns jeg det var perfekt temperatur for unger! Akkurat den greia med dopapiret syns jeg er en merkelig grunn for å ikke dra, og dessuten har det ikke vært sånn de to siste gangene vi har vært der, så sanitæranlegget er nok utbedret.
Raych Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Vi har vært noen ganger i Platanias på Kreta, og har hatt det supert der:)) Slutten av mai er en veldig fin tid å dra dit. Passe varmt, og ungene storkoser seg. Har aldri opplevd at man ikke kan trekke ned i do på Kreta... Da må man i så fall ha havnet på et veldig dårlig hotell. Tyrkia derimot, der har vi vært på steder der man ikke kan trekke ned i do.... Til og med steder de ikke har do, men bare sånn hull i gulvet. Som regel har de begge deler da:)
harheg Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Vi har vært på Kreta/Platanias 10 ganger de siste 7 årene og trives kjempe godt der. Var der i oktober ett år og det var ganske kaldt. I mai og september er det som en god norsk sommer Reiser ned dit til lørdag, spent på hvordan mini kommer til å takle varmen. Vi har heller aldri hatt noe problem med å kunne trekke ned på do:)
Gjest <3 Mamma til Prinsen-2008 <3 Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Tusen takk for alle tilbakemeldinger Supert at dere tok dere tid til å svare. Har vært en gang i hellas før,var ikke noe do problematikk den gang.Var helt vanlig skyll-papir-ned-i-do-toalett,der vi var.Kanskje dere var uheldig med hotellet dere bodde på ? Grunnen for at vi tenker å dra i september har med ferien vår og gjøre,kan ikke dra før den tid.
lille je Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 September blir nok knall, men tror det blir kaldt etter den tid:) Sender deg en PM med et hotelltips;)
Gjest <3 Mamma til Prinsen-2008 <3 Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Hjertelig takk for flotte hotell tips )
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Jeg skal reise i september og håper på fin vær. Har kjente osm har vært der i den måneden og hatt det helt supert! Kan anbefale Alexandra Beach i Agia Marina med ving, eller Blue Village Atlantica Caldera Beach i Gerani med Star Tour. http://www.ving.no/hellas/agia-marina-chaniakysten/alexandra-beach http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/gerani/blue-village-atlantica-caldera-beach
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå