Ann-Kristin og William Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hei! Har bare et lite spørsmål, min samboer går på 100% arbeidsavklaringspenger, AAP, jeg jobber 100%, hvordan blir det da med pappaperm/mammaperm? Er det ku meg som har rett på det? Takk for svar!
mamma.for.2♡ Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Kanskje du finner svaret ditt her Ikke enkelt dette med fedrekvoten... Vi vet ikke helt hvordan vi skal løse det heller... Han er student, og begge ønsker at han skal kunne ta kvoten sin, men med ingen opptjening, så er ikke det det helt topp å gå i 10 uker uten lønn. Lykke til! http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote
Ann-Kristin og William Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2010 Tusen takk for det Fant svar Nei det er vel ikke lett når han er student nei, er det kanskje bare mor som kan få fødselspenger fra Lånekassa?
mon84 Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Vi er i akkurat samme situasjon. Er det kun mor som har rett??
Ann-Kristin og William Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har lest litt på NAV, og ja tror det kun er mor som har rett på permisjon og penger Som jeg forsto hvertfall..
mon84 Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Det passer oss egentlig best, i henhold til økonomi og sånt :-)
Guttemamma75 Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 AAP gir nå opptjening til permisjonspenger så vil tro at mannen din har krav på fedrekvoten forutsatt at ikke helsa hans tilsier at han ikke er i stand til å ta seg av barnet.... (samme regel gjelder med minst 6 av 10 siste mnd opptjeningstid...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå