Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal etterhvert venne henne til å ta flaske i tillegg til amming, av praktiske årsaker. Men trenger jeg brystpumpe? Synes de er så dyre og føler ikke jeg kan ta meg råd til det.

Hvordan er det å håndmelke i flaske eller beholdere? Bare gris og vanskelig eller går det fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du nesten føle på litt selv... for min del ble det å håndmelke ganske stress.. du kan jo kjøpe en brukt pumpe på finn.no de kan jo kokes.

Hvis du er usikker på behovet så bør du se det ann til etter fødsel.

Skrevet

Det er mange ulike meninger om dette, så jeg tror alle må finne ut hva som funker for en selv.

Jeg syntes det var pyton å håndmelke, så det har aldri vært noe alternativ for meg. Mange sverger til elektriske pumper, men jeg syntes det var helt greit med manuell pumpe - og de er jo ikke så dyre heller. Det avhenger jo selvfølgelig hvor mye man skal pumpe. Hvis man pumper seg mange ganger om dagen, er det sikkert praktisk med el.pumpe. Men man vet jo heller ikke på forhånd hvor mye melk man får, så jeg tenker det er greit å vente til babyen har kommet og se hva man har behov for - i hvert fall dersom dette er første barnet. På barsel har de jo pumper, og dersom melka kommer godt i gang mens du er der, kan du kanskje prøve det de har der og se selv?

Skrevet

Jeg kan bare svare ut fra egen erfaring: Nei, du trenger ikke pumpe. Personlig synes jeg det er mye lettere å håndmelke. Er et mikk-makk å få til vakum i den pumpa synes nå jeg. Men du kommer sikkert ikke til å bruke pumpa så mye heller dersom ammingen går greit. Jeg fikk nr 2 for 5 uker siden, og har ikke brukt pumpa mi EN gang ennå. Brukte den littegrann med førstemann, men endte opp med å håndmelke. Signerer forøvrig hun over som sier du kan prøve på sykehuset. Eller kjenner du noen som har en du kan låne kanskje?

Skrevet

du kan få kjøpe min Avent Isis manuelle pumpe for 200kr! den er pent brukt og kun brukt i et par uker siden jeg gikk tom for melk..:)

send meg en pm om du er intr.

Jeg hadde ikke klart meg uten!

Skrevet

Du kan låne elektrisk på helsestasjonen, før du kjøper, tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt elektrisk pumpe før fødselen sist. Og det var jeg veldig glad for. Fikk brystbetennelse Natt til Søndag etter jeg kom hjem. Og da er det viktig å få pumpet seg.................. Så jeg angrer ikk epå det kjøpet.

Men skal sies at jeg ikke brukte den noe mere senere;-) Her gikk det i full pupp. Og fra pupp til tutkopp, så aldre tåteflaske her i huset;-)

Skrevet

jeg har ikke kjøpt inn noe pumpe.. tenkt og se det ann etter fødsel evt..

kjipt og kjøpe også trenger man det ikke liksom

Skrevet

Har pumpe og har brukt den endel til begge de to forrige. Håndmelking hadde jeg ikke orket. Min erfaring er at elektrisk pumpe er enkle i bruk, men suger sent og bruker lang tid. Synes håndpumpa ( har avent sin) er veldig enkel og grei i bruk og det går raskere å pumpe seg tom enn med elektrisk.

Skrevet

Det er bare du som vet om en pumpe trengs når du står midt oppi det. Jeg lånte meg en pumpe sånn i tilfelle jeg kunne trenge det. Datteren min ville bare fullammes så det var ikke vits i for meg å pumpe noe for å lagre til barnepass..... jeg kunne ikke dra noe sted alene før hun var 8 mnd :S Men, det jeg merket var at noen ganger var babyen mett og ville sove og jeg følte meg helt sprekkeferdig og hadde så mye melk til overs at håndmelking rett og slett ikke gikk raskt nok. Noen ganger hopet det seg opp melk i kanalene og det kunne gjøre ganske vondt. Da var pumpen en velsignelse å ha :P Får du ikke bort overflødig melk er det lett for å bli betent også, så min anbefaling er at hvis du ikke vil ta deg råd til å kjøpe en ny en, så lån/kjøp deg en billig. Jeg lånte en gratis og angret ikke på at den var tilgjengelig da det stod på som verst =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...