vindenn1 Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Vi har en nydelig kurv, men denne har jeg lyst til å ha i stua for soving på dagtid. Vognen tenker jeg kan være ute, ellers kommer jeg til å bruke den de første månedene på soverommet, bare ha den i dobbeltsenga. Jeg tenker det er praktisk å ha lille i senga, siden de tydeligvis ammer så ofte. Jeg tror også den nærheten blir veldig deilig, at lille kan ligge så nært meg. Men eneste jeg er redd for er å kvele lille, eller no..men har lest at det er svært vanlig med å ha baby i senga nært seg selv i de fleste kulturer. Hva tenker dere om det? Jeg tror jeg kommer til å lage et hjørne for henne, eventuelt kan hun jo ligge i ammemadrassen sin, eller jeg kan jo i siste ytterlighet også ha city bagen i senga??
<3Minesmå<3 Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Vi har sprinkelseng på soverommet og egen kurv til lillemann på stua. Jeg er redd sprinkelsenga kanskje blir litt stor i starten, så jeg har også tenkt på å ha lillemann i senga. Men tror jeg legger han i sprinkelsenga i det vi legger oss, så når det blir mat-tid flytter jeg han bare over i min seng å da regner jeg med han blir der resten av natta Jeg har også tenkt på at jeg er redd for å kvele han ellerno, men jeg tror nok det skal gå fint, så lenge han ligger i egen dyne og får nok plass
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Hos oss fungerer det best med samsoving om natta, og om dagen sover hun i vognbagen sin i stua. Kjekt at un sover der i tilfelle vi skal ut, og hun er midt i duppen sin!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Æ elske samsoving, d e så ufattelig koselig! ) Å æ har aldri hadd problem med at æ legge mæ på han Men klart, røyke du, sover ekstremt tungt, bruke sløvanes medisina osv e jo saken en helt anna Kommer til å samsove med lillemor som e i magen også, om ho like d da:) Ellers har vi vugge i stua, vogn og en kurv som vi bruke oppi sprinkelsenga de første mnd for at d ska være lunt og godt
Bellbaby Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Vi kan ikke samsove pga at mannen min røyker. Med nr. 1 fikk vi erfare at det var veldig greit å legge han tilbake etter amming, selv om det hendte at jeg selv sovnet mens jeg ammet.. Vi har sprinkelseng på soverommet og vugge i stua (til dagtid). Sprinkelsenga er veldig stor i begynnelsen, derfor blir det ammemadrass som skal gjøre det mer "lunt" oppi der. Vi hadde ikke det sist, men da bygde vi et "rede" rundt han av teppe. Kan hende jeg hadde samsovet hvis det ikke var for at mannen røyker, men det vi erfarte ved å ikke gjøre det var at babyen med én gang ble vant til å sove i egen seng. Når de er nyfødte trenger de mye nærhet, men kanskje hvis man gjør det veldig lenge kan det bli vanskelig å få de over i egen seng uten protester når de blir større (hvilket ei venninne av meg slet med). Det er nok veldig forskjell på babyene når det gjelder det.. Mht. frykten for å rulle over/kvele den lille, så sies det at man instinktivt ikke gjør det. Så tror ikke du skal bekymre deg for det ihvertfall :-)
Marika:):) Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Følg hjerntet ditt og ikke tenkt hva som i teorien er rett. Morshjertet vet hva man bør og ikke bør, det har jeg alltid fulgt. Tror mange blir opphengt i alt som står og alt man leser, så glemmer man å følge magefølelsen og sunn fornuft.
petite fleur Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Jeg klarer ikke å sove et sekund med baby i samme seng som meg, så samsoving er uaktuelt. Til og med med baby i samme rom sover jeg ekstremt dårlig, så gutten får eget rom fra dag en. Men vi er alle forskjellige, og du finner nok ut hva som passer best for deg og din baby når han/ hun kommer :-)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Jeg samsover med Lille som nå er 6 uker, har en liten kurv ved sengen, men ikke så ofte jeg putter henne i den. Ligger på et lite pledd i min seng slik at jeg kan dra pleddet og ungen rundt i senga. (Feks når jeg bytter side ved amming eller vil ha henne høyere etc. Greit å slippe å løfte/vekke henne). Pluss tar av for gulp/lekasjer. Hun ligger under mi dyne og jeg synes det er utrolig trivelig. Jeg fpler ikke at det er noen fare for at jeg skal legge meg på henne. På dagen ligger hun enten på en av oss eller i vognkurven borti sofaen. Samsov lenge med nr en også, men var flinkere til å putte henne i babykurven. Kommer vel etterhvert med denne også tenker jeg. Kan jo hende mor vil ta seg en øl eller to når sommervarmen kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå