Øst Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hei. Jeg lurer på hva som sjekkes på kontrollen i uke 40? Har lest at de sjekker morkaka, men hvordan gjør de det? Jordmor har sluttet (kommunen har nå ingen jordmor) og legen min er på ferie så det er en vikar denne uken som ikke har jordmorkunnskaper og er derfor usikker på om jeg skal spørre om å komme inn på sykehus for en sjekk i stedet. Problemet er at jeg bor 2 timer unna sykehuset. Har hatt mye sterke kynnere/eller milde veer men de stopper opp etter noen timer. Fikk påvist 1,5 cm åpning på tirsdag samt at litt av slimproppen gikk i går og i dag. Har derfor veldig lyst til å vite hvor mye åpning jeg har nå.
Vimse + gullene Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 på meg sjekket de kun det vanlige, sf-mål, urinprøve, blodtrykk, leie og fosterlyd. Men man kan sikkert spørre hvis man lurer på noe mer..
Øst Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2010 Takk, ringte sykehuset og skal få komme dit på kontroll på tirsdag. Det er godt å vite at jeg skal til noen som har kunnskap enn å gå til en pensjonert vikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå