Gå til innhold

Hvor vanlig er det å kjenne kynnere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i uke 34 og jeg tror faktisk ikke jeg har hatt det enda.. er det unormalt? Jeg får ofte stikk/sting i magen hvis jeg beveger meg raskt, er litt stresset eller lignende, men det sa j.m ikke var kynnere. Hvordan vet jeg om jeg har hatt det, og bør jeg bekymre meg hvis jeg ikke har det?

 

Uvitende førstegangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Nei, dette skal du ikke bekymre deg for. Det er HELT vanlig å ikke ha kynnere i første svangerskap, selv om noen har det. Neste gang du er gravid kan du få svake kynnere fra uke 20 og utover. Stikkene du kjenner er trolig livmorbåndene som strekkes.

 

Men du kommer til å få etterrier ETTER fødselen. Dette er nesten det samme som kynnere bare sterkere, og de kommer gjerne når du legger barnet til brystet eller når barnet gråter"mamma-ta-meg-opp" gråten sin. Dette for at livmoren skal få rett størrelse etter fødselen.

Det var ingen som fortalte meg om dette første gang jeg fødte, så etterriene kom brått og brutalt på meg. Det kan være greit å vite at man er normal når dette skjer. For min del trodde jeg de første etterriene var en ny fødsel, og at en hemmelig tvilling var på vei ut.

 

Lykke til med de siste ukene, fødselen og det som kommer etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at man ikke nødvendigvis kjenner etterrier, spesielt ikke som førstegangs. Jeg merka kynnerne første gang, ved at magen ble helt hard. Jeg kjente ingen etterrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det helt likt som Bilingüe... Hadde masse kynnere sist, men kjente ikke noen etterrier.

 

Nå denne gangen, har jeg masse kynnere og har hatt det siden helt i begynnelsen... blir sikkert etterrier på meg også, det er visst vanligere 2. gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ogå masse kynnere (magen blir hard som en ball, ikkje ondt, litt ubehagelig bare)

men kjente ikkje ei einaste etterria. Men dæm sej at de blir verre førr kvær fødtsel så kainskje æ kjenne nåkka tel dæm dennan gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 37+1 jeg og ikke kjent til disse "berømte" kynnere...

er vist ikke alle som kjenner de..

kjenner bare at magen kan bli litt hard til tider.. that`s it gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster meg på denne. Min mage blir også bare plutselig hard av og til, men kjenner ikke noe ubehag i forhold til det eller noe slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap fikk jeg litt kynnere etter uke 35/36 men ikke mange og de var ikke spes vonde.

Denne gangen kom de første kynnerene rundt uke 10!!!

Og har hatt masse kynnere og vonde kynnere denne gangen. Har vært så vonde at jeg har vært i tvil om det har vært rier.

(er 36 uker nå)

 

Fikk ikke etterrier forrige gang,men kan vel nesten forvente meg det denne gangen da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at magen blir har er jo livmoren som trekker seg sammen, enten man kjenner noe kynnere eller ikke...

Husker ikke at jeg hadde det sist, men nå har jeg kjent det, så hadde det sikkert sist også. Har hatt noen kynnere også, men de har vært veldig milde og kjent de kun om natten, heldigvis. Men sist hadde jeg skikkelig etterrier. Det var vist fordi livmoren lå høyt og skulle stabilisere seg.

Poenget mitt er at alt er normalt:

Kynnere eller ikke.. etterrier eller ikke..

et tips, be om smertestillende dersom dere får skikkelig etterrier. Jeg ventet veldig lenge, og det var vist ikke nødvendig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...