Rampongi Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Inspirert etter å ha vært en mnd i italia. Der spiser de sukkerkjeks/smultringer/croissant med sjoko eller marmelade og te/cappuchino til frokost, iallefall der jeg ferdes. De slenger innom en espresso-bar før jobb og ungene spiser kindersjokolade (sånne med litt hvitt brød og sjokokrem) til frokost.. Selv om jeg elsker croissant med sjokolade og cappuchino, må jeg innrømme at jeg savna muslien min og ikke minst knekkebrødet med avokado og cottage cheese med eplebiter.. Hva er din beste frokost?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Hjemmelaget frokostblanding bestående av solsikkekjerner, rosiner, havre, mandler og cultura naturell. Kaffe med melk (mye kaffe) og littt juice. Uten denne fungerer jeg heller dårlig.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 her i spania er churros med sjokolade en slager. JEg blir feit bare av aa tenke paa de saa jeg spiser de aldri, men ah, de er saa kjempegode. Mange unger her ogsaa spiser mye soet snacks og "tullmat" som cheetos, kaker og boller. kjeks til frokost er ganske vanlig for barn, de knuser den litt opp og heller melk over. Min frokost er blit ganske enkel med aarene. Jeg liker best en bit med baguette med olivenolje, salt og knust fersk tomat og en stek kaffe og appelsinjuice. hvis andre lager frokost til meg saa liker jeg godt eggeroere med gressloek og roeket laks paa norske rundstykker
Mom2Two Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Hvis jeg kan velge helt fritt? Da vil jeg si eggerøre og en fruktsalat bestående av friske jordbær, ulike typer meloner og blå druer.. Ikke ofte jeg spiser slik frokost altså, men det er favoritten;)
ellen-propellen Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Varmt nybakt brød (har brødbaker) med meierismør og jordbærsyltetøy. Men det blir som regel ett glass biola og en banan
erteposen + 4 Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Jeg var i Italie nylig, og familien vi bor hos serverer ikke sjokolade til frukost til sine barn:) Frukosten din høres veldig god ut. Jeg savner alltid musli og grovt brød når jeg er i utlandet, og siden vi skal bo i utlandet et par mnd. nå har jeg alt bakt. Jeg liker å ha rundt meg på bordet en skarp kvitost, honning/rørt syltetøy, avokado, solmodne tomater, juice, kalkun/kylling, sitron, pepper, salt, alfa spirer og to typer sennep.
*Rutletutt* Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Jeg klarer meg ikke uten All Bran flakes med Cultura naturell til hverdags - beste jeg får:-) I helgene går det som regel i veldig grovt brød som jeg rister, eller hjemmebakte knekkebrød. Av pålegg liker jeg best eggerøre, kokt skinke som er stekt sammen med litt oregano, hvitost og salami. Må alltid ha masse agurk og tomat til også. En god kopp te må jeg også ha;-)
*Rutletutt* Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Ja, jeg savner også det grove brødet når vi er i utlandet. Særlig i fjor da vi var i USA - tragisk utvalg av brød...alt brødet var jo søtt og lagt av 80% luft:-( Gikk mest i All Bran og Activia vaniljeyoghurt de ukene, samt pannekaker, maple syrup og frisk frukt til frokost...det er forresten knallgodt! Da jeg bodde i USA ett år gikk det mest i Frosted flakes og pop tarts, he he...litt for søtt for meg i lengden nå merker jeg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå