Mellirs ♂ '10 Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Er førstegangs, eg helt blank på akkurat dette. Tåteflasker, hvilke, og hvor mange? Har tenkt å amme, og vil virkelig få det til, så hvor mange trenger jeg da? Hva bruker en egentlig flasker til når en fullammer? ' Er det for mange å kjøpe ett sånn sett fra Green to Grow med fire flasker? Hva er forskjell på wide neck og regular neck? (Forstår jo den åpenbare forskjellen da) Bør jeg kanskje kjøpe flasker i samme merke som ammepumpe? (Har ikke kjøpt ammepumpe enda) Takk for svar
Monique8 Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Når en fullammer trenger en ikke flasker med mindre en har planer om å la pappan mate babyen, eller en skal være borte fra babyen en stund. Selv har jeg aldri brukt flasker til barna, så vet igrunn ikke hvor mange en evt hadde trengt .
Gjest Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har fullammet mine to tidligere fram til rundt 5-6 mnd, men vendte dem tidlig til å ta flaske både fordi det er veldig greitt å kunne la pappaen også mate litt av og til så mor kan få seg en frikveld eller en etterlengtet natts søvn og fordi jeg synes det da var ganske enklet i overgangen til grøt og vanndrikke etc... Men dette er jo helt individuelt. Du trenger ikke samme flasker som pumpa, men du må ialleflal ha en som passer til pumpa. Ellers har jeg vel hatt ett par - tre stykker, tenker jeg. Oppdaget forreste at siden sist barn var det nå gjort en stor test av smokker og tåteflasker. legger linken ut her. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6782057
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har pumpe fra forrige gang da.. Men jeg har kjøpt inn 1 flaske fra avent foreløpig.. Har tentk å kjøpe ett par dr.brown også.. Så fort ammingen er godt igang, skal jeg venne han til flaske også.. Slik at andre kan passe han, uten at jeg må tenke på amming..
Gajsa Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Hei! Jeg har kjøpt en liten flaske fra Avent, minste str, i tillegg har jeg kjøpt to pakker (av de små ferdigblandede) med erstatning. Jeg har tenkt å fullamme, men ble anbefalt av ei venninne som er jordmor å ha dette i hus fra før fødsel, man vet jo aldri om man får det til i strarten, kan være lurt å ha noe på lur.. Hun hadde selv så lite i starten, at babyen bare gråt og gråt. Hun holdt på å bli gærn, visste jo ikke hva som var galt, bestemte seg til slutt for å gi henne erstatning, den lille var fornøyd med en gang:)
Familie på 6!? Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Håper du på å fullamme, trenger du ikke flasker..men et lite tips!kjøpt flaske på den lokale matbutikken!for når babyen venner seg til en type flaske er de ofte ikke veldig åpne for å ta i mot andre flasker, så hvis det sku være krise engang, er det lurt å ha brukt flasker som er lette å få tak i, som ikke må kjøpes på apotek etc!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå