Gå til innhold

Irritert på legen min!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg ble gravid brøt det ut en kjønnsvorte på meg, har vært fri for dette i flere år nå, men det kan blusse opp under graviditet.

 

Jeg dro til legen for å høre hva jeg skulle gjøre, og han skrev ut en resept på noe som heter Condyline. Det er slik man pensler på vorten for å få den til å forsvinne. Han sa at jeg kunne bruke dette selv om jeg er gravid. Men nå leser jeg på bruksanvisningen at dette ikke skal brukes av ammede og gravide. Leser også på nettet at man ikke skal pensle under graviditet pga det kan føre til misdannelser på fosteret.

 

Hva skal jeg gå etter egentlig? Det som står her på nett eller legen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke brukt det før jeg evnt hadde snakket med en annen lege uavhengig av din fastlege! Greit å få informasjon fra flere leger når man er i tvil.

Jeg var i en situasjon i mitt forrige svangerskap hvor legen på legevakta skreiv ut svært sterke smertestillende til meg og sa at jeg kunne bare ta dem selv om jeg var gravid. Jeg var litt skeptisk, så jeg valgte å ringe ett par andre leger og de sa at jeg skulle holde meg langt unna!

Mulig din lege har rett, men jeg hadde sjekket opp med minst en lege til før jeg hadde begynt å bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe til gynekologen min imorgen å spørre, han må da vite hva som er bra og hva som ikke er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med en farmasøyt på et apotek, de har bedre peiling enn legene når det kommer til legemidler. Jeg ville ikke brukt det midlet hvis det er fosterskadelig!! Men kanskje vorter er verre? Ofte er jo faren for misdannelser verst den første tiden.. huff.. litt av et dilemma! Lykke til med info-henting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal IKKE smøres under graviditet.. det sa min lege! vorter er vanlig å få under graviditet om man har hatt det tidliere.. også mollusker.. men dette går over av seg selv og skal ikke smøres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også konstatert kjønnsvorter, har aldri hatt det før, men har tydligvis hatt viruset i meg uten å vite det, også bryter det ut under svangerskapet.

 

Legen min sa jeg ikke kunne behandle det med hverken krem eller pensling mens jeg er gravid. Vortene er ikke skadelige for babyen, men kan være plagsomme for deg. Hvis de blir så store at de plager deg, kan de fjernes kirurgisk på sykehuset, evt brenne/fryse de bort.. Min lege har tidligere jobbet på gyn, og har mye erfaring med dette, jeg hadde ikke turt å bruke hverken krem eller pensling om det står at man ikke skal på pakningsvedlegget. Som regel forsvinner vortene etter fødselen. Hvor langt på vei er du? Jeg er 21 uker. Det jeg synes er værst er å ha sex med samboeren, er redd han skal synes at jeg er "ekkel", selv om han sier det ikke er noe problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...