Gjest Skrevet 6. juni 2010 #26 Skrevet 6. juni 2010 Jeg badet i dag og det var skjønt! Vannet var selvsagt iskaldt, men det er jo noe av sjarmen med forsommeren. Jeg spiser dessuten masse sushi og spekemat og alt annet jeg synes er deilig. Jeg prøver å leve akkurat som før - så lenge det går.
Lykkemin Skrevet 6. juni 2010 #27 Skrevet 6. juni 2010 seriøst as, synes du det er så mange dumme spm så la være å lese da vel!! det er garantert mange som synes du er dum på flere måter og, men med en normal oppførsel så sier man ikke alltid det man mener. det kan ligge flere ting bak det at man kommer med mange spm, ikke tørr stole på fornuften enn hva noen andre kan ane.. og om man er i 20 åra el 30 åra så kanskje man aldri har vært sammen gravide før og ikke aner hva som skjer med kroppen.. la nå folk få stille de spm de ønsker, det er derfor dette forumet er her.. nemlig for å dele erfaringer.. og personlig så synes jeg det er tusen ganger ganger bedre å komme med et "dumt" spm enn all den negativiteten som råder her inne..
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. juni 2010 #28 Skrevet 6. juni 2010 Til HI: Jeg skjønner faktisk at du lurer jeg! Tanken haqr streifet meg også, men min sunne fornuft sier jo at det er ok nå, men jeg lurer jo litt på hvordan det er når det nærmer seg slutten. Har selv termin 3. september og det er jo mulig å bade helt frem mot termin med de rette temperaturene:) Så lenge du ikke har blødninger, slimproppen er inntakt og vannet ikke har gått så er det vel ingenting i veien for å bade.... Jeg opplevde en MA i juni/juli i fjor og ukene før dette ble konstantert endelig, så hadde jeg blødninger, samt en ukes tid etterpå. Da var det totalforbud mot bading pga infeksjonsfare. Denne gangen hadde jeg blødninger tidligere i sv.skapet (sist i uke 15) og fikk sex-forbud på ubestemt tid og nå har jeg nettopp hatt en infeksjon også som krevde litt behandling. Så da lar jeg være inntil infeksjonen er over og når det gjelder blødningen jeg hadde i uke 15 og sex-forbud så har vi, men litt sunn fornuft, kommet frem til at dette må da være ok nå (er i uke 28 nå) Men jeg synes spm ditt er veldig legitimt og du lurer på en enkel ting som er enkel å svare på for de som vet. Bad i vei sier jeg:) Når det gjelder deg Tulipan, så er jeg helt enig med det siste innlegget ditt, men det første svaret ditt i denne tråden ; jeg håper også du selv kan se at lett kan oppfattes som sterk kritikk av HI og at du insinuerer både det ene og det andre om henne. Tenk deg om før du skriver et sånt svar. Det er heller ikke sikkert at du mener det slik det blir oppfattet (at HI er dum og ung osv) men ofte kan skriftlige svar misforstås noe veldig..... bare pga tegnbruk f.eks... Jeg tror nok jeg skjønner hva du mener nå, men jeg måtte lese det flere ganger...... Og når det gjelder en eller annen som skriver lengre oppe her at hun spiser alt mulig osv, så vil jeg fraråde dette. Følg matportalens anbefalinger; de er der for en grunn! Jeg opplevde selv å få listeria i hus da jeg gikk med førstemann, men jeg hadde heldigvis fått i meg for små mengder til at det utgjorde en akutt fare, men måtte følge nøye med på formen min noen dager etter legevaktens anbefaling. Sambo derimot, han hadde fått i seg en del ost med listeria og var fryktelig dårlig...... Etter den episoden har jeg tatt til sunn fornuft og holder meg unna spekemat og upasteuriserte oster så lenge det ikke er varmebehandlet........
grolle Skrevet 6. juni 2010 #29 Skrevet 6. juni 2010 Tulipan: Helt seriøst, hvorfor er du inne på disse sidene egentlig? Det er ikke første gang du kritiserer andres innlegg, og det er jo faktisk litt av poenget med diskusjonsforumet. Jeg foreslår at du går inn på kranglesiden. -Ja, mye er sunn fornuft, og ofte vet man kanskje svaret selv, men det hjelper ofte å få det bekreftet av en annen part. Om du er så fornuftig som du selv påstår, forklar meg da fornuften og poenget ved dine innlegg? Ønsker du å sensurere diskusjoneforumet?!
kattta Skrevet 6. juni 2010 #30 Skrevet 6. juni 2010 Jeg tror det er mye mere hysteri nå enn for noen år til bake. Er 8 år siden jeg sist var gravid, og kan ikke huske at noen sa at jeg ikke kunne spise ditt og datt, eller hva man kunne og ikke kunne gjøre. Jeg levde som normalt, holdt meg seff unna alkohol og røyk, og fødte en frisk datter. Er nå gravid igjen, og merker stor forskjell. Har i alle år jobbet som tannhelsesekretær, og i forrige graviditet jobbet jeg til permisjon. Nå får jeg ikke lov av verken lege eller jordmor å være i jobb pga rtg stråler og kjemikaler. Noe som også var for 8 år siden...... Men syns det er utrolig at det ble så mange innlegg her pga et enkelt lite spørsmål om bading.... Her blir det lenge til jeg skal bade i havet, hagglet og snedde i går...
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 6. juni 2010 #31 Skrevet 6. juni 2010 Kan bade så lenge ikke slimproppen har gått for da er det åpent for bakterier:) kos deg og bad, forstår veldig godt at du spør:)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #32 Skrevet 6. juni 2010 Takk for svar:) For de som lurer på om jeg er en ung, dum, førstegangsfødende uten sunn fornuft så er jeg ikke det. Jeg er andregangs, i slutten av 20 årene og mener selv at jeg har ganske sunn fornuft. Dum er jeg heller ikke:) Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk beskjed av jordmor i første svangerskap at jeg ikke kunne bade i havet på grunn av fare for infeksjoner og at det var for kaldt for babyen. Jeg syntes dette var rart (kanskje på grunn av min sunne fornuft?????) og tenkte å spørre her for å se om noen andre hadde fått samme beskjed som meg. Har forøvrig bada i dag før jeg sjekket svarene her på bim. Det var bare så deilig:)
Tulipan2010 Skrevet 6. juni 2010 #33 Skrevet 6. juni 2010 Poenget med mine innlegg er å gi min mening, stille spørsmål eller gi svar på noe. Sannsynligvis som alle andre her inne. Dette er jo som du selv skriver, et diskusjonsforum, og da bør det jo gå an å diskutere. Om jeg ønsker å sensurere diskusjonsforumet? Det er vel nettopp det jeg ikke gjør. Jeg syntes alle bør få lov til å si sin mening, men da må de også tåle å høre andre sine meninger. Min kritikk var ikke til selve innlegget, men generelt til gravide som er overnervøse under svangerskapet. Det at det ble til en hett diskusjon, bidro jo også flere andre til. Jeg forstår ikke alltid hvor folk får alt fra- at det er farlig å spise softis, farlig å bade etc. Og da nevnte jeg at noen ganger kan det være greit å rett og slett bruke sunn fornuft, som våre foreldre nok gjorde oftere. Og igjen, jeg har IKKE kalt noen dumme, det har vært andre sine ord i denne diskusjonstråden. Jeg forlater nå denne diskusjonen og håper mangfold har hatt et deilig bad i sjøen i dag:-)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. juni 2010 #34 Skrevet 6. juni 2010 Sikkert ikke meningen din å gi kritikk til selve HI sitt innlegg, men når du svarer som du gjør i ditt første svar så tror jo alle at det er nettopp HI som blir kritisert her.... Hadde du derimot lagd en egen tråd med ditt første svar eller kanskje skrevet det litt senere som et gen. svar til andre så hadde kanskje ikke så mange reagert på det du sier i første svaret ditt Tulipan....
Gjest Skrevet 7. juni 2010 #35 Skrevet 7. juni 2010 Oi, her ble det en heftig diskusjon gitt.. Man kan bade så mye man vil frem til vannet eller slimproppen går Det har hvertfall jeg fått beskjed om! -Dette fordi da kan det være åpent og fare for infeksjoner... Også skal man ikke bade 6 uker etter fødselen, da ting må lukke seg igjen der nede;) Bad ivei! Det skal hvertfall jeg i sommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå