Gå til innhold

Jeg har så lyst å bade!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man det??? I havet altså:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det skal være noe i veien for det. Det er ihvertfall ikke noe jeg har hørt noe om. Det eneste jeg har hørt er at man ikke bør gjøre det når det nærmer seg fødsel fordi man da ikke kjenner om vannet går. Men jeg er usikker altså - ring jordmor eller lege for å være sikker! :)

Skrevet

Selfølgelig kan man bade i havet, gjør ingenting.

Skrevet

bed i vei! :)

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt over disse spørsmålene som dukker opp her av og til. Skulle noen gang tro at en gravid dame verken kan spise noe eller gjøre annet en å ligge i senga. Får meg til å lure litt på hvor mange overhysteriske mødre vi ender opp med... Eller kanskje det er litt spesielt på dette forumet, samt at mange er veldig unge...

Hvorfor i huleste skulle ikke gravide kunne bade??? Og hvor i all verden har du lest noe sånt???

Skrevet

Vet du Tulipan, den må jeg bare signere!! :)

Skrevet

Dette formuet er vel til for at man skal kunne spørre om ting?!?!?!?!!!!:)

Og at det er mange unge her?! Hva er det for noe å si da??? Er ikke dumme selv om man er ung vel...

Skrevet

Kan bade så lenge ikke vannet ditt er gått har jeg hørt... (og så lenge du renses etter fødsel..)

Mamma hadde en venninne som ikke ville bade for da druknet babyen... oh my god! Babyen ligger jo i vann alt!

Skrevet

fytte grisen så fordomsfull du er da! ung mor er ikke synonymt med dum mor.... jeg kunne godt ha svart til denne gravide at hun burde se an temperaturen før hun bader i havet, jeg hadde brystbetennelse FØR barnet mitt ble født, og bading i kaldt vann er derfor ikke alltid å anbefale når man er gravid.

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe om at man er dum fordi man er ung, det er dine ord. Jeg mener bare at man muligens er noe mer uvitende når man er ung. Tror nok de fleste vil være enige i det.

Selvsagt kan man spørre om hva man vil, men jeg syntes bare det er merkelig at noen tror at gravide knapt kan gjøre noenting. Og jeg lurer derfor på hvor man får alt fra... I tillegg kan det se ut som sunn fornuft er ord som forsvant med forrige generasjon. I dag er liksom alt farlig... Jeg trenger feks ikke spørre på et nettforum om jeg kan ligge på magen når jeg er 7 mnd på vei- jeg skjønner jo at jeg ikke kan det!

Med andre ord, jeg syntes man bør stole litt på seg selv og bruke sunn fornuft! Og sunn fornuft sier vel ikke at man ikke kan bade i havet?

Det var min mening iallefall, og jeg respekterer selvsagt at alle ikke er enige i det jeg sier.

Skrevet

Pennywise, som skrevet i innlegget over ditt, jeg har ikke skrevet at man er dum fordi man er ung!

Skrevet

Enig med deg tulip... Jeg kommer til å ligge på magen til det er ubehagelig...

Jeg kommer til å bade i sjøen og i karet til vannet går...

Skrevet

hei bamali, ja man kan bade i havet også :) kos deg i sommer, man bør vel unngå for mye bading heeelt mot slutten med tanke på at man kansje ikke merker det så godt om vannet går da (har jeg fått beskjed om i allefall) men ellers er det bare og kose seg så lenge man føler seg i fin form. :)

ha en super sommer :)

Skrevet

er det ikke mye lettere å enten svare på et spørsmål, eller LA VÆRE, og ikke bry seg mere med det. herregud, blås i å irritere deg over piss.

vær glad og smil.

hvorfor skal noen alltid være så viktig-per?

Skrevet

Hei.

Joda, en kan bade men en må være obs på at en lettere får kramper og svimmelhetsanfall når en er gravid så det er ikke tilrådelig å bade aleine... Og, jo kaldere vann, jo større sjanse for krampe...

Har ikke hørt noe om at en ikke kan bade på slutten fordi en da ikke merker når vannet går, men derimot så er det ofte at slimproppen forsvinner en stund før fødselen og da er det ikke like tett innover med tanke på bakterier og slikt...

Skrevet

Ja bade kan du absolutt! Vil faktisk anbefale det, er du på stranda å soler deg blir du var, overoppheting er ikke bra for den lille, så å bade litt får jo ned temperaturen :D

Badet selv masse i går, først 3 ganger i saltvann da jeg var på stranda, og så 1 lang lang i ferskvann, vesla sparker som bare det ;) 23+5

Skrevet

Må legge til, det er ikke lurt at gravide bader i varme badestamper... Det blir for varmt for den vesle i magen og etter hva jeg selv fikk beskjed om blir det veldig mye bakterier i disse

Skrevet

Man kan bade så lenge slimproppen ikke er gått. Om den er gått, er man mer utsatt for bakterieinfeksjoner. Man skal heller ikke bade etter at vannet er gått.

I 3. timester skal man være litt forsiktig med å bade, siden man ikke kan kjenne om vannet går. Men en liten dukkert for å kjøle ned en varm sommerkropp kan ikke skade.

Jeg synes det er forferdelig dumt at folk kritiserer andre for å spørre om ting. Man hører jo så utrolig mye, og da er det naturlig å lure på ting. Speielt om man er førstegangsfødende.

For min del så er det mangt jeg lurer på, selv om jeg har født før. Men det dukker jo alltid opp ny informasjon, pluss at man hører så mye rundtom. Jeg er ikke hysterisk, men styrer unna alt som ER og KAN være skadelig for fosteret. Dette fordi jeg ikke vil ta noen sjanser med den lille som ligger i magen min. Om folk synes jeg er hysterisk av den grunn, så de om det. Jeg føler ikke at jeg nmå stå til rette for noen, så de får bare tro og tenke hva de vil. Det er mitt barn og min kropp, og jeg gjør det jeg føler er best for den lille. Jeg klarer meg helt fint uten å måtte putte i meg noe, eller gjøre noe som kan ha en negativ virkning på den lille. Er tross alt bare snakk om for en periode. Det er ingen tap i forhold til gevinsten jeg får til slutt. :)

Skrevet

Skjønner godt at du spør, HI=) Som gravide har vi tross alt en økt fare for infeksjoner i underlivet, og det er ikke uten grunn at gravide frarådes bading i offentlige boblebad f.eks. Bading i sjøen er derimot helt trygt, men skal innrømme at jeg står over badinga hvis det er mye algeoppblomstring/ kloakkutslipp i fjorden; føles ikke heeelt bra å bade den gravide magen da gitt:/

Skrevet

Helt eng med deg, og tar ingen sjanser med det lille livet som vokser i magen min. Jeg forholder meg til matportalens anbefalinger, og ellers det man vet er skadelig for barnet.

Det eneste jeg sier er at noen ganger også må gå an å rett og slett bruke sunn fornuft! Både som foreldre og gravid. Og lytte til sin egen kropp og hva man selv føler er rett/galt. Alt sier og mener så mye, men til sist er det jo, som du selv sier, din kropp og ditt barn.

Personlig syntes jeg det ofte blir litt mye hysteri. Jeg holder meg feks unna halvmyke oster, men fikk ikke panikk da jeg i begynnelsen av graviditeten kom til skade å spise en bit med brie. Det skal mye til for at det gjør skade, men jeg velger selvsagt å holde meg unna fordi jeg ikke tar noen sjanser.

Det er stor forskjell på å være hysterisk og fornuftig.

Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å kommentere disse innleggene når du blir så oppgitt!

Skrevet

Og enda en gang signerer jeg på det Tulipan skriver. Noen ganger kan man lure på på hvordan vi fra 60 og 70 tallet har overlevd... Sunt fornuft kommer en langt med! Og selvsagt er det fint å spørre- men det blir fort hysterisk og, prøv å les trådene om softis herinne, så skjønner dere hva jeg mener..

Skrevet

man er vel ikke hysterisk om man stiller et spørsmål for mye enn for lite.

Er man i 20 åra ,eller man venter sitt første barn så er man jo mer uerfaren på dette feltet, og det er vel helt naturlig.

Når man har barn fra før vet man jo mye mer.

Her er ingen spørsmål for dumme, synes man at det blir dumt , så la vær å svar, og bruk energien på noe annet:)

Skrevet

Lillekitty, poenget er vel at man ikke har vondt av å bruke litt sunn fornuft innimellom.

Dessuten er jeg 100% sikker på at man vil kjenne at vannet går når man bader i havent. Fostervannet er jo på 37 grader, og badevannet holder vel max 26 her i norge. Det vil vel kjennes som om man tisser på seg, sånn tempraturmessig sett.

Skrevet

hvis man er usikker på noe, særlig i svangerskapet så er det ikke alltid like lett å vite hva sunn fornuft er.

Dessuten er jeg sikker på at mange i 40 åra har vært like usikre selv når de var i 20 åra, men det er jo så lett å glemme da man selv var ung og uviten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...