Gå til innhold

Seng, vugge, kurv...? Og hvor er det lurt å ha hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig har vi kun en babykurv, men klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ha denne i stua og noe annet på soverommet, eller omvendt!

Hva er dere andres erfaringer? Kurven kan ikke gynges, noe som kanskje er en fordel at man kan på det som babyen sover i på natta?? Eller...??

Hva ville dere hatt hvor? Kurven i stua og noe annet (og hva) på soverommet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Det eneste vi brukte i stua var bagen til vogna. Så hadde vi seng på soverommet.

Skrevet

Ikke dumt... Men blir det ikke litt styrete å ha denne på gulvet? Eller?

Skrevet

Vi skal ha kurv i stua og sprinkelseng på soverommet. Greit å lære de tidlig forskjellen på dag og natt. Vi har store paller og svær sofa, så kurven blir nok neppe noen gang stående på gulvet.. På sprinkelsenga har vi skrudd av den ene siden og borret nye hull slik at den er akkurat like høy som vår seng, så har vi satt den godt fast til år seng, blir mye lettere å hente henne over for å amme og ikke minst å legge henne tilbake etterpå..:)

Skrevet

Vi har en vugge i stua som babyen kan sove i på dagtid, og ligge og kose seg og bli vugget i. På soverommet vårt kommer han bare til å sove bagen de første mnd da sprinkelsenga er altfor stor (min erfaring er at de sover roligere når det er tettere rundt dem, mer likt som i magen): bagen står da på høyde med senga vår så det er enklet å få han utav og oppi midt på natta. Gjorde dette med de to forrige, og har god erfaring med det. Jeg vil ikke venne han til å bli vugget om natta, kan fort bli en slitsom uvane....

Skrevet

Har bestilt Purnatur hengevugge som skal være på soverommet, også blir det vel vognbag på stua den første tida. Stresser ikke med sprinkelseng, siden erfarigen fra de andre tilsier at den blir for stor første månedene.

Skrevet

Vi har sprinkelseng på soverommet som han skal sove i på natta..

Vugge i stua som han skal sove i når han ikke sover ute i vogna..

Skrevet

Vi har kurv med krybbe under i stua. På soverommet har vi en sprinkelseng med stellebord over og ammemadrass som jeg kommer til å legge minsten oppi de første mnd. (grei å flytte over i sprinkelsenga)

Skrevet

vi har seng på rommet hans, kurv skal vi ha enten på vårt rom el i stua (tror det blir rommet, og vugge i stua.. eller rommet våres da så klart

Skrevet

Til begge våre har vi brukt vognbagen i stua på dagtid. Setter den oppi lenestolen, spisebordet eller sofaen.

og

Kurv ved siden av foreldresenga om natte. Men babyene ligger for det meste oppi dobbeltsenga og gumler pupp 8-)

Bruker man sprikelseng på soverommet er det bare å lege et lite "rede" rundt babyen til å begynne med så det blir lunt og trygt for den lille. Rull sammen et pledd/sett vognbagen oppi eller noe sånt.

Vugger er koselig og ofte arvet/tradisjon, men de varer ikke så lenge. Bare noen få måneder før man må pakke dem bort.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Nei synes ikke det, men sto som regel på spisestuebordet eller i sofaen ved siden av meg bagen :)

Skrevet

Vi skal bare ha sprinkelseng oppe på soverommet og bag fra vogna til og ha i stua Vesla kan ligge i..

Gidder ikke kjøpe inn vugge og det der når det ikke trengs :)

Skrevet

Har sprinkelseng fra førstemann, men låner en vugge til å ha ved siden av sengen vår i starten (hadde ikke kjøpt vugge ellers).

Bruker nok bagen ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...