Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg forstår at det er barnets mor, men hvorfor kalles personen ikke mor? Barnet har jo kun en mor, men kan ha stemor, fostermor osv. Når jeg hører biomor, så tenker jeg mor til adoptivbarn og ikke en som er aktivt i barnets liv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Pga samme grunn som folk bruker barnefar i stedet for far.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Ser den med barnets far. Synes det bare høres så kaldt og distansert ut med biomor. Som en produksjonsfabrikk uten tilknytning HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 "Mor" er den kvinnen som er der for barnet år etter år, i tykt og tynt. Biomor er den som er genetisk mor. Hvem ville du si er mor der barnet er født av en surogatmor med surugatmoren sitt egg og bor sammen med kvinnen som har betalt surugatmoren for å bære frem barnetforeksempel?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Vi har vel blitt mer vandt til selve ordet biomor enn ordet barnemor. En skulle jo ha brukt barnemor når man bruker barnefar.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Syns alle de ordene er idiotiske, jeg. (ikke HI)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Biomor er biologisk mor som hadde babyen vår i magen, hun har ikke noe med barnet å gjøre den dag i dag og vi ser ikke på henne som barnets mor i den forstand at de fleste kobler ordet mor opp til den som fungerer som mor og har omsorgen for barnet. Jeg er mor til barnet og har vært det babyen var 3 mnd, barnet som nå er 8 år kjenner ikke sin biomor. Skal jeg gå rundt i alle settinger og kalle meg for fostermor når det er hos oss barnet lever hele livet sitt fra 3 mnd til det blir voksent og flytter for seg selv? Vi er mor og far for barnet på lik linje som de andre barna vår, her må vi faktisk ta hensyn til barnet og inkludere det i familien. Kan ikke la 3 barn kalle oss mor og far mens sistemann må si fostermor og fosterfar når barnet ikke kjenner til noe annet.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Neineinei, jeg har nok forklart meg dårlig her. Når det gjelder de som har den daglige omsorgen for en annens barn eller har hatt surrogatmor osv er det klart at det er mest naturlig å kalles mor. Jeg synes bare det er litt kaldt å kalle barnets mor for biomor når hun har den daglige omsorgen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå