Gå til innhold

SF flatet ut - må på sykehus. Bekymrer meg litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33, og på de to siste månedene har SF flatet nesten helt ut. Hun ligger fortsatt innenfor normalen, men har flatet ut i forhold til egen skala..

Skal på UL tirsdag og har fått beskjed om å være forberedt på å bli innlagt for evt overvåkning og/eller næringstilførsel. Hører med til historien at jeg kaster veldig mye fortsatt..

Andre som har opplevd noe av det samme og kan fortelle hva jeg kan ha i vente? Trenger jeg å bekymre meg..?

Er jo en smule bekymret, selv om det sikkert går fint..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De titter nok på ultralyd for å sjekke om hun er liten i forhold til svangerskapsalder, sfmål har ikke alt å si så hun KAN fortsatt være så stor som hun skal være io forhold til svangerskapslengde. (kan legge til at jeg ligger helt på gjennomsnittet på sfmål, men har en baby som er laaaangt over snittet. 3,9 kg i uke 37+0. Mot normalt 3 kg...)

Men om hun får for lite næring er det en liten mulighet for at de vil sette deg i gang. Du får i så fall sikkert lungemodning først. Kan jo virke skummelt i uke 33, men noen ganger har de det bedre på utsiden. Med fortsatt kvalme spørs det jo om ikke du får det litt bedre også da:)

Ønsker dere uansett lykke til, både du og babyen.:) De tar nok godt vare på dere.

Skrevet

Jeg opplevde at det flatet ut med førstemann, men var ikke snakk om innleggelse, da.

I mitt tilfelle ble det bare jevnlig oppfølging på sykehuset med UL. Sjekket vekst, næringstilførsel fra morkaken og fostervann ukentlig. Alt var helt fint, jeg hadde bare en normal, liten baby i magen :-)

Nå kastet ikke jeg opp, så det kan jo ha noe å si for deg. Men tenk heller på at nå blir du fulgt opp, og det går som regel bra :-) Bekymringen er det verste :-)

Ikke svartmal noe ennå. Min erfaring er ihvertfall at sf-målet kan flate ut uten at det er noe dramatisk. Denne gangen hadde målet sunket på forrige kontroll, uten at legen kommenterte det. Skal tilbake om en drøy uke, så får vi se. Mulig det blir ny vekstkontroll denne gangen også.

Dersom du kaster mye opp er det jo fint at de tar tak i det. Lykke til :-)

Skrevet

Lykke masse til... Håper det går bra.... : )

Skrevet

Gravid m nr. 3 og flatet ut både m nr. 2 og 3 sånn ca rundt uke 33. Da var det 4,5 uker helt flatt. Men ble fulgt opp på sykehuset m UL. De sa at dette kan skje når barnet har snudd seg...at magemålet endrer seg etter at baby snur seg/"skrur" seg nedover.

Grunnen til den ekstra kontrollen er at de sjekker at barnet fortsatt får næring fra morkaken.

Mine to tidligere barn fikk jeg gå til termin med og fødte normalt...men ikke spesielt store barn :P

De sier denne gang at jeg kan vente meg en på ca. 3200 g dersom jeg går til termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...