Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Kan jeg få noen info fra psykologen hans, da med tanke på om det er trygt for meg å la barnet vårt være hos han annenhver helg? Jeg vet jo de har taushetsplikt, men om det skulle være noen fare for han eller omgivelsene rundt han, er det da mulig å få noe info? Eventuelt kontakter psykologen f.eks barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Hvis barnefar samtykker til at du får informasjon.
Voilà Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Psykologen har meldeplikt til barnevernet om hun eller han tror bf kan være til skade for barnet. Sånn jeg har forstått det:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Ja. Men det spørs om mora da får innsyn i de opplysningene BV får om barnefaren, når hun ikke er gift eller i et forhold med barnefaren. Sånn sett må hun vel bare stole på BVs vurderinger, om slikt blir aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Du kan selv kontakte barnevernet og da kan de sende anmodning om opplysninger om fars helse, om han ev er til fare for barnet sitt osv. Ellers kan dere i sammen søke til et familievernkontor og ev få hjelp/råd/vurdering av samvær - de kan da feks få en psykolog til å vurdere far i samvært med barnet for å se om han er egnet til å ta vare på barnet og dets behov. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Jeg vet han sliter psykisk, han har fått diagnosen postraumatisk stressyndrom (usikker på skrivemåten). Men han er i tillegg en lystløgner, så jeg kan aldri vite hva som er sant eller ikke. Om han i det hele tatt går til psykolog, at han ikke er ruset selvom han tidvis kan virke helt bortevekk osv. I dag ringte han og fablet i veg om noe som virker for meg totalt usannsynlig og er redd for at han lager sin egen liten verden nå hvor han tror selv på det han sier. Han har forandret seg drastisk mye på bare 1 år, og jeg kjenner nå at jeg har en klump i magen når barnet er hos han. Han er en snill mann, men nå om dagen er det som om verden snurrer rundt han og ingenting annet eksisterer enn han, "diagnosen" hans og alle problemene som alle andre er skyld i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå