gerd Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Har valnøtt på gulvet og tenker at eik er litt i lyseste laget.. Og vil ha det fra ikea som ikke har valnøtt....
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 For å være helt ærlig så syns jeg ikke bøk og valnøtt passer sammen. Bøk har en oransj varm tone, mens valnøtt er kaldere og mørkt. Jeg vil tro det vil se kjipt ut med bøk altså.
gerd Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 Høre riktig ut. Jeg har ikke sett det i virkeligheten tror jeg. Eik og Valnøttgulv da?
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Jeg tror hvitoljet eik kunne vært veldig pent sammen med valnøtt. Det kan du gjøre selv om de er ubehandlet. Du kan jo kjøpe en vaskelist av de aktuelle treslagene til 99 kr slik at du får sett det sammen med golvet. Eller så kan det jo hende du kan få vareprøver på ikea.
gerd Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2010 hmmm. Hvvitoljet eik er vel litt feil til hvitt kjøkken? Har nok havnet på valnøtt laminat fra ikea....
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Vet at det ikke var det du lurte på, men vi har valnøttgulv fra Ikea, ståt kjøkkeninnredning med valnøtt benkeplate. Kjempefint syns vi.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Vet ikke om jeg har missforstått noe: Altså du har valnøtt golv fra før? Hvitt kjøkken? Benkeplate skal kjøpes på ikea og du lurer på hvilket treslag du skal velge?
gerd Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2010 Har valnøtt gulv fra før ja. Skal ha hele kjøkkenet nytt og vil ha ADEL hvit. ønsker meg helst valnøtt heltre, men er jo så forbanna dyrt - derfor lurer jeg på gode alternativer fra ikea :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Vil du ha tre så er du nok mest safe på å velge valnøtt ja. Men det som ser ut som valnøtt fra ikea er vel melaminbelagt og ikke heltre. Om du ønsker heltre fra ikea er 1 løsning å kjøpe eik som du oljer med en olje med valnøttfarge.
gerd Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2010 Vet du om noen som har gjort det? Blir det jevnt og fint da?
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 Vet om noen som har oljet furutrappa si slik at den skulle se ut som eik. Ble bra det i alle fall. Det går jo ann å prøve seg fram på en lite flate før du bestiller.
gerd Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2010 Når du sier det har jeg jo sett det med trapper ja... Svigers har beisa furutrappa si i valnøtt - ble bra det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå