Gå til innhold

vann....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått så mye vann i beina "over natta". har så og si ikke merket noe till vann i kroppen tidligere, er 37+1. "verker" litt i beina, småprikkete følelse. får ikke på meg sko. er det flere som har opplevd dette? overrasket over at det kom så brått og veldig. er det noen tips om hva man kan gjøre for å få det bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt symptomer på svangerskapsforgiftning. sammenheng?

Skrevet

Jeg ville ha sjekket det hvis jeg var deg.... For sikkerhetsskyld..

Skrevet

Hei du!

Det der har jeg også fått kjenne på =(

Har dere det varmt der du bor?

Akkurat nå har vi det rimelig kjølig her jeg bor, men jeg merker det med en gang det blir varmere ute: da får jeg mer vann i kroppen.

Tips for at det skal bli bedre: drikk mye vann, vann fordriver vann sier jordmora mi. I tillegg kan det bli bedre om du bruker støtte-strømper, ikke står og går for mye, og sitte evt ligge med beina høyt.

Også spise minst mulig salt da...

Disse tipsene har vært bra for meg. Lykke til! =)

Skrevet

hos meg kom det også bare sånn plutselig over natta.. da jeg var omtrent 35 uker.. og jeg er ofte øm i hendene/håndleddene... plagsomt.. og føttene mine er nesten dobbelt så store:/:/ usj denne varmen gjør det jo ikke bedre akkurat.. 38 uker idag..

Skrevet

Fikk også plutselig vann i kroppen mens jeg gikk tur for ca 2,5 uker siden (føtter og hender) og var helt fasinert over den store forvandlingen.

I starten våknet jeg relativt okay om morgenen og så ble det værre utover dagen når jeg hadde vært mye oppreist og gått rundt. Den gang hjalp det å ligge ned å slappe av. Ble ikke borte, men mye bedre. Gradvis har det blitt værre og spredd seg til ansiktet og litt ellers på kroppen, så jeg har fått en deilig dobbelthake ;) Nå er det så "ille" blitt at jeg våkner om natten med 2t intervall av at det spenner i hender og underarme og føtter, og er da nødt til å sitte på badet i 5-10min med hendene i kaldt vann så de blir "roet ned" litt og lave knytte bevegelser over hodet før jeg kan sove igjen..

Nå er det eneste som hjelper å svømme, som jeg derfor gjør hver dag. Mærker etter et par hundre meter at jeg føler meg deilig i kroppen, og etter jeg er ferdig ligger jeg på ryggen i vannet og slapper av-på ryggen: fantastisk! Og så holder jeg meg "på mitt minst hevete", i noen timer etterpå, så dette er gull værdt for meg og også hver eneste krone. Kan jo ikke ligge i sengen heeeele dagen heller. Så dette og timene etterpå er virkelig høydepunktet på dagen!!

Skal sies at jeg er en uke på overtid da, så ikke så mye annet å forvente enn litt "gravid-symptomer"...

Men du burde ringe legen å få en ekstra kontroll, for å sjekke blodtrykk og protein i urinen- så ikke det er et varsel om svangerskapsforgiftning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...