Gå til innhold

Til dere 2.gangs: Hvor mange tok IKKE folat under forrige svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og likevel har friske barn?

Vet det er større risiko for sånn ryggmargsbrokk eller noe om man ikke tar det, men er så mye snakk om at det er SÅ viktig.

Jeg tok det selv forrige gang jeg var gravid, men denne gangen har jeg bare tatt tran hittil... Har bare ikke fått kjøpt det enda... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke tatt med siste barnet (nummer tre) men det gikk helt fint, heldigvis!

Skrevet

jeg tok ikke med første. var ikke så mye opplysninger om det da. det gikk helt greit.

Skrevet

Det er vel en grunn til at helsemyndighetene anbefaler folat, tror du ikke?

Og om 10 personer svarer her at allt gikk fint når de ikke spiste folat, så er det ikke verdt å ta sjansen.

Skrevet

Selvfølgelig ikke, men jeg spør fordi jeg lurer på om det er KJEMPE STOR sannsynlighet for det!!

HI.

Skrevet

Slapp av. Det er faktisk ganske liten sjanse for det, men det er forferdelig når det først skjer og man anbefaler derfor Folat forebyggende.

Skrevet

Godt å høre ;)

Skrevet

Den sjansen burde du ikke ta på vegne av det ufødte barnet ditt. Jeg går ut ifra at dette barnet er ønsket. For noen måneder siden var det en på 1. trimester som mistet barnet sitt pga. ryggmarksbrokk. Det tok lang tid før hun visste at hun var gravid, og derfor hadde hun ikke tatt folat. Det er med god grunn at legene i 2010 anbefaler at gravide tar dette.

Skrevet

Tok ikke med første mann, visste ikke så mye om det da. Hun er helt frisk...MEN tok det som anbefalt nå i dette svangerskapet. Ville ikke ta sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...