Gå til innhold

Kynnere...(og litt anna..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 29 uker på mandag, og mange spør har du ikke hatt noen kynnere ennå? Jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter en gang!! Noen som kan informere meg?!:)

Hadde også en diskusjon med ei på jobben som sier "bare vent" du blir nok sykemeldt på slutten.. Hva er det med folk som mener at man ikke er ordentlig gravid uten at man er sykemeldt på slutten? Jeg er frisk og har ingen vondter, håper det holder seg sånn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.. så fint at du ikke har noen plager og og vondter... er maaange som jobber ut til permisjonen... og etter min mening er du kjempeheldig om du klarer det.. og akkuratt like gravid som oss andre...!!

Kynnere er at magen (livmoren) strammer seg og slipper igjen...

Skrevet

Kynnere er når livmoren strammer seg (trener til fødsel). Magen blir hard og får ofte rar form. Min blir litt som en firkantet boks. De er vanligvis ikke vonde men kan være litt ubehagelige spesielt når de er litt ekstreme eller ofte. Jeg er ikke så flink å forklare men her er artikkel http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Svangerskapsplager/Hva-er-kynnere1/

Har hørt noen si at de først trodde at det var ungen som pusher. Men jeg kjenner forskjellen på at det er mye større område som er hardt enn når ungen pusher.

Jeg misliker også dette sykemeldings hysteriet med gravide. Jeg har en del plager. Blandt annet bekkenløsning og sliter med å gå men jeg har ikke noe planer om sykemelde meg hvis jeg ikke blir sengeliggende eller hvis det er noe fare for prematur fødsel (har i overkant mye kynnere). Synes kiropraktør og jordmor er litt for ivrige å snakke om sykemelding. Burde de ikke prøve å oppfordre oss å være i jobb så lenge som mulig? Og det rareste er at kiropraktør også klager over at gravide kommer og vil sykemelde seg fordi de har litt vondt. Skryter av at jeg er flink som jeg synes er litt teit :) . Synes alle burde prøve å jobbe så lenge som de kan for å spare samfunnet for sykepenger så de som virkelig trenger dem får dem.

Håper at du holder deg frisk og klarer å være i jobb til slutten! Og husk å minne dem på hva de sa hvis du jobber helt til slutten :) .

Skrevet

Tusen takk for fine svar!!! Og gjett om jeg skal si hva var det jeg sa på jobb om jeg holder meg i jobb helt ut!!! Og det akter jeg å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...