Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 gjerne både negative og positive komentarer. Fint om dere begrunner. På forhånd takk :-)
Gjest Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Trivelig. Nær både skau, badeplass, kollektivtransport og sivilisasjonen:)
Ugl@ Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Bor ikke der selv, men har en god venninne som bor der og har vært der på besøk som trivest godt i hvertfall. Synes det er et trivelig sted, men har vært der kun på sommeren. De bor i vertialtdelt bolig og har hage som er ganske skjermet vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Spørs hvor på Grorud du mener... Bor selv på Ammerud. Her er marka rett ved, gangavstand til fine badeplasser. Grodrud nærsenter er helt ok, bra Meny butikk og egen flott fiskebutikk. Ellers er det mye matbutikker i området bl.a Joker med søndagsåpent. Kun 4 min til Stovner senter og noen minutter mer til Linderudsenter som har blitt veldig fint. Bra kollektivtilbud fra Grorud buss/t-bane, banen går med 7,5 min intervaller fra 07-19 på hverdager(annenhver til stortinget). Bor man på nedre Grorud blir det tog. Bor selv i ett område med svært mange innvandrerfamilier, er nok ikke like dominerende over alt i bydelen. Må innrømme at hylende barn på lekeplassen til kl 23 om kvelden ikke var noe jeg hadde forventet, men som vi nå må leve med. Vi trives godt i området.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Takk for gode svar! jeg er ikke kjent der overhodet, men det ligger i nærheten av apalløkka skole, langs tr.heimsveien... sier det deg noe?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Vi stortrives! Godt kollektivtilbud, med buss, bane og tog Ok nærsenter med bra meny butikk, fiskebutikk osv. Nærhet til Stovner og Linderud senter Marka rett utenfor døra med lysløyper og badevann Her vi bor (rekkehus) er det ikke så høy andel av ikke vestlige, så er relativt stille og rolig på kveldene.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Apaløkka skole er på Ammerud. Fine områder der. Da blir det nok naturlig å benytte kollektivt fra Ammerud/Kalbakken. Vesletjern ligger rett bak skolen og ble "stelt opp" i fjor mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Leiligheten ligger i en av 3 blokker, men jeg tror det er flest eneboliger i området ellers... Internasjonalt gjør meg ikke noe, så lenge det ikke blir et stort problem med nattebråk eller at det er mye kriminalitet i området.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 vi flytta derfra da vi fikk barn.... nettopp fordi jeg ikke vil la barnet mitt vokse opp der. Virker som et dårlig miljø og altfor mange innvandrere.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Bor på Ammerud. Er ikke redd for å gå hjem fra siste bane, eller gå hjem alene på natten. Ikke noe kriminalitet her som jeg legger merke til. Er endel sosialboliger ihvertfall i enkelte blokker. Merker ikke så mye til det annet enn at man ser de. Er to brune steder, en ved Ammerud T og en ved Grorud senter. Ikke plagsomme overhodet. Det er MYE ikke vestlige innvandrere spesielt i enkelte områder- stort sett familier som virker ganske greit intrigert i samfunnet. Foreldrene jobber, barna går i bhg osv. Kjenner ikke til skolemiljøene. Fornøyd med bhg vi bruker. Det jeg syns er positivt er: -marka/turmuligheter/badevann -fine grøntområder -mange lekeplasser(riktignok på diverse borettslag sine områder kremt...) -flotte grønne områder mellom høyblokkene på Ammerud som er -bilfrie(også borettslag område antar jeg...) -mange matbutikker med lange åpningstider -god kollektivtrafikk -svømmehall på Romsås og Kaldbakken Negativt: -barn på lekeplassene(enkelte) som er ute uten tilsyn, og farter rundt -som små horder ute av kontroll -at man i enkelte miljøer blir møtt med "bor du DER???"(akkurat som det er ett under at man har overlevd t-bane turen til sentrum. -Er litt skeptisk til ungdomsmiljøet, samtidig vet jeg det er ungdomsklubb på Ammerud med ungdom som kommer fra flere steder. Tror det er 68% barn med mioritetsbagrunn på Ammerudskole i år.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #12 Skrevet 6. juni 2010 apalløkka er det snakk om ja.. Takk for gode svar!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Hvis du mener i en av de tre enorme blokkene, så vet jeg om noen som nettopp har flyttet derfra fordi de var drittlei bråk og tull. de kunne ikke ha barnevogna i oppgangen for da ble den stjålet. og ungene turte ikke ta heisen ned alene til lekeplassen fordi det bodde en del smågærne folk der. Men selve området Ammerud er jo ganske fint. Det er bare disse tre blokkene jeg har hørt at ikke er så bra. Det blir rett og slett for stort og uoversiktlig, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #14 Skrevet 6. juni 2010 Ble selv overrasket hvor mange fine turområder det er i området. Vi liker oss greit, synes ikke det gjør så mye at det er et fargerikt felleskap, men unger ute til 23-24 er helt normalt. Og vet ikke om vi ville opplevd mindre kriminalitet i andre deler av Oslo (innbrudd i naboleiligheten for en stund siden, drap i naboblokka, og et stk stjålet barnevogn..) Det er jo tross alt Oslo vi snakker om her. Men når det kommer til skole, så flytter vi herfra før ungen blir så gamle. Det er fast bestemt. Inntil videre, -OK
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #15 Skrevet 6. juni 2010 for å si det sånn hvis det så pent oppsummert hadde vært stjålet barnevogn, bråk fra skrikende innvandrer unger til midnatt, kriminalitet og drap i naboblokka hadde i hvertfall jeg kommet meg langt bort. Hvis du tror det er hverdagskost i hele Oslo er du fra landet....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Når var det drap på Grorud/Ammerud? Har ikke jeg fått med meg. Men har jo gått i ammetåke også. I de fleste blokker er det ikke lov å sette vognen i gangen av brannsikkerhetsgrunner. Så mulig den er stjålet men også mulig en gretten nabo pælmet den ut. Brannen i Urtegata startet i en barnevogn som ble tent på for de som ikke vet det... En ting som ikke er nevnt her, folkelighet og trivelige folk. For de fins faktisk her de også. Personlig syns jeg det er digg å tusle på butikken uten å være stæsja som jeg skal på bytur, uten at noen leer på øyet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #17 Skrevet 7. juni 2010 jeg er vant til å bo i Trondheim, og er ikke med på å flytte til Oslo særlig frivillig. Vi har et barn på 2 år sammen. Har fått tildelt forsvarsleilighet her. Ikke de tre enorme bloggene, men 3 lave blokker (3 etasjes høye).. Takk for svar uansett. Det blir ikke mer enn 3 år der, så barnet vårt skal gå i privatbhg, og vi flytter før skolestart.. Men uansett.. Drap, tyveri og smågærne folk... ikke akkurat ting å ta lett på!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #18 Skrevet 7. juni 2010 Det er jo som sagt mye positivt med området også, særlig det at det er nærme marka dersom dere er glad i å gå på ski o.l. Og det bor mange bra folk der, det er bare at i et området med mange store blokker, så blir det også en del "trash" ( det er helt uunngåelig). Og hvis dere bare skal bo der før barnet begynner på skole, så merker dere jo ikke noe til ungdomsmiljøet. Og det er IKKE farlig der, slapp av. Men dersom dere har mulighet til å bo et annet sted så er det mange steder i Oslo som er mye finere, men det går kanskje ikke dersom dere har fått tildelt leilighet?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #19 Skrevet 7. juni 2010 Ammerud skole er veldig bra, om du sogner dit (om du bor i nærheten av Vesletjern kan du også sogne til Rødtvet, som er helt ok).
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #20 Skrevet 7. juni 2010 Forsvarsleilighetene er fine, og du bor da på Rødtvet, ikke Ammerud (og ikke Grorud) om det er Arthur Nordlies vei. Du er kjempeheldig, det er et genialt område.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #21 Skrevet 7. juni 2010 Veldig fint område oppe ved Apalløkka, og kort til butikker, t-bane, buss, Rema, Kiwi, Prix, Meny, treningssenter, og ti min til Linderud Senter og Stover Senter, begge veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #22 Skrevet 7. juni 2010 Takk for svar!! Setter pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få. Jeg er veldig lite kjent i Oslo, så vet ikke helt hvilket område som ligger nærmes, men det er arthur nordlies vei ja Barnet vil bare være 5 år når vi flytter derfra, så ingen barneskole der. Vi kan desverre ikke søke om ny forsvarsbolig før neste år når vi har fått tildelt!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #23 Skrevet 7. juni 2010 Bare spør om du lurer på noe, er rimelig kjent i området.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #24 Skrevet 9. juni 2010 Da spørr jeg ivei. Hvordan er det og leve der, ute? Føler du deg utrygg på kveldene. Kan jeg f.eks ta banen hjem i 20 tiden med barnevogn uten å være engstelig? Er det mye nabobråk sånn generelt i området? Ville DU bodd der med to små barn (vi skal prøve på nr. 2 til høsten) tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå