Gå til innhold

Syden og graviditet


robbiefan

Anbefalte innlegg

Er det flere som skal til syden i sommer??Jeg er såååå solsyk og tenker å dra...men på den andre siden er det kansje en sjanse å ta????Hmm meget usikker!!! Leste om flyturen og syns det så litt skummelt ang fare for blodpropp. Er det noen som har vært i syden under graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke vært i syden under graviditet selv, men er flyvertinne og har stadig gravide kvinner ombord. Det skal ikke være farlig å fly, men det er ekstra viktig at man rører på seg i løpet av turen hvis den er lang.

Jeg planlegger også å jobbe ombord frem til uke 10, og legen synes dette var helt greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det..det hørtes betryggende ut..:-)

Skal du være hjemme fra uke 10 eller skal du gjøre noe annet i de ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis blir man hjemme etter 10 uker, men siden jeg er lærling vil jeg prøve å jobbe så mye som mulig på bakken mens jeg venter, så lærlingtiden ikke strekker altfor langt ut. Gruer meg litt til å få barn når jeg bare har lærlinglønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i syden som gravid og skal igjen i år...

 

Skal til spania... Første gangen så var jeg over halvveis i svangerskapet...Tror jeg var ute i sola tilsammen 4-5 dager, vi var der i nesten to uker... Ble veldig fin og brun...

 

Når vi drar i år så er jeg 12+5 og er 14+2 når vi skal hjem..Vi skal være borte i 11-12 dager... Lurer litt på hvordan jeg kommer til å takle heta...:oS Blir vel mye bading med snuppa vår da...Hun eeeelsker å bade, akkurat som mamman sin... :oP

 

Eneste man bør være forsiktig med er maten...Blant annet oster, spekeskinker og kjøtt...Finner mye inne på www.matportalen.no . viktig å drikke mye vann...Helst fra flaske...Eller så kan det hende du blir bestevenn med dassen (dette gjelder uansett)

 

Når det kommer til sola og flyving er det viktig å smøre seg godt og ikke være for mye ute i sola pga pigmentflekker...Under flyreisen er det viktig å røre på seg... :o)

 

Eller så er det bare å nyyyte ferien som bare det... :oD

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at under flyvning kan det være greit å ha på seg støttestrømper... :o)

 

Hjelper tl å redusere faren for blodpropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til mallorca om 2 uker, så er litt spent på om jeg blir kvalm til den tiden. Vi skal i bryllup, så det er ikke et alternaltiv å avlyse. Men jeg har tenkt og kjøpe meg støttestrømper og ta med meg en lang liste over alt jeg må holde meg unna! hahaha.. Litt sånn planleggings-sjuk, jeg. Lister og sånn, er det beste jeg vet! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..mente du at det er større fare for pigmentflekker når en er gravid???

Jeg kommer til å være der i uke 9 og uke 10..min kvalme har kommet allerede(6+6) og jeg krysser fingrene for at jeg er ferdig med det til jeg skal på ferie..ser for meg at kvalmen kan ødelegge mye av ferien..:-( Så jeg krysser mine fingrene..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i Hellas første gang, mistet da i uke 8. på ferie m svigers.. Ikke kult i det hele tatt.

men helt sikker på at det ikke var flyet, vil tro det var varmen, for kjente jeg lå litt for lenge uten tilgang på skygge..

men ta dine forrhansregler m mat drikke, varme og søvn, så går det sikkert fint, er det noe galt m fosteret mister du sansynlig vis uansett. slik er nå denne brutale verden byggd opp..

 

lykke til m valget:)

jeg ville nok dratt igjen om billetten var bestillt, men ville nok ikke bestilt billet nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner også at jeg er veldig usikker angående dette, hadde jo tenkt å ha en sydentur i sommer, og føler meg forholdvis fin (iallefall mesteparten av tiden) men vil ikke risikere å gjøre noe galt slik at jeg mister det. Nå er jeg 5+5 og begynner ferien min på fredag, vi tenkte å ta en hopp på tur til hellas, kypros eller spania.... kan jeg risikere å bli mye verre i formen hvis jeg reiser? er første gang jeg er gravid så vet ikke så mye om de ulike plagene... men selv om jeg ikke er så kvalmen ennå, kan jeg fremdeles bli det? skal til legen i morgen, håper han også kan komme med noen svar til meg!! mye nytt å sette seg inn i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag til kontroll. Vi snakket om dette temaet og han sa at jeg skulle reise og kose meg. Han mente det var mange i bushen som hadde fått unger og varmen ikke var et hinder..men at en skulle bruke sunn fornuft..:-) Så da tar jeg sjansen å reiser på ferie for å kose meg.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...