Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Går det egentlig an å få diagnosen perfeksjonist? Altså, jeg vet jeg er veldig perfeksjonistisk, får bare 6'ere på skolen, har det alltid ryddig rundt meg og tråkker aldri på streker i det jeg går på osv. Krysset ut ett kjema hos en psykologspesialist, som gikk på det generelle altså, og der scoret jeg høyt, meget høyt, på å være perfeksjonistisk. Så, jeg fikk diagnosen perfeksjonist. Jeg har googlet og hørt, men ingenting sier at det faktisk er en diagnose... Vet dere?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Kan jo forresten være jeg missforsto - derfor hører jeg her:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Perfeksjonist kan du umulig være, med de forferdelige skrivefeilene. Og hva så om du er perfeksjonist? Det betyr jo bare at du liker å ha ting ryddig rundt deg, og at du er strukturert.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Man kan lett være perfeksjonist og ha dysleksi, for å sette ting litt på spissen. Hvilke forferdelig skrivefeil, forresten?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 er jo ikke så langt fra perfeksjonist- til at det går over i en diagnose.. når du blir sykelig opp tatt av en /flere ting. Det du beskriver kommer kanskje under diagnoser som har tvangshandlnger som endel av sykdommen. Kan du trå på strekene eller tror du noe fælt kommer til å skje. Hva skjer hvis du har rot rundt deg? Hva hadde skjedd hvis du fikk en 2èr på skolen? Vipper deg det av pinnen hvis noe går skeis?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 "Missforsto" og "kjema" er meg bekjent ikke riktig skrivemåte.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Jeg KAN tråkke på strekene, men da blir liksom dagen, eller i alle fall den timen, ødelagt. Da tenker jeg ikke på annet enn at jeg aldri mer skal tråkke på en strek! Jeg blir helt manisk opptatt av de strekene. Om jeg hadde hatt rot rundt meg (noe som ofte skjer om jeg er på skolen/hos andre/i barnehagen osv...) så begynner jeg å rydde, helt automatisk, og jeg klarer ikke å stoppe. Det tar mye energi av meg, og jeg føler meg ekstremt dum når jeg begynner å rydde hos andre. Noe som resulterer i at jeg som oftest treffer venner hos meg. Og om jeg hadde fått en 2'er på skolen, så hadde nok min verden gått under. Det har heldigvis aldri skjedd.. Det er som med ryddingen, jeg bare helt automatisk MÅ gjøre mitt beste. Det har hendt at jeg har fått 5'ere, og det er jo en veldig bra karakter, så det bryr jeg meg ikke om. Men, om jeg ikke hadde levert oppgaven som det jeg trodde var bra (en uferdig oppgave f.eks) så blir jeg urolig og får angst=/ Om noe går skeis, går det dårlig. Jeg selvskader, blir deprimert og får innimellom panikkanfall.. Jeg kan godt godta at det er en diagnose jeg har, det er ikke det. Jeg håper bare at disse "ekspertene" kan hjelpe meg, for jeg innser at det virkelig er ett problem..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Du er kommet langt ved å innse at du har et problem. bra du får hjelp. ille å ha angst. klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Hvis du er perfeksjonist med dysleksi ( en diagnose som sitter løst her inne), ville du ha brukt staveprogram og sjekket grundig at du hadde stavet alle ord riktig før du publiserte innlegget ditt. Du er nok bare oppmerksomhetssyk!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 "Snill-pike-syndrom" og et snev av tvangsnevrose, tenker jeg at du har...:-) God bedring!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Hei. Det er ingen psykiatrisk diagnose som heter "perfeksjonist". Om du følger denne linken finner du alle diagnose man kan sette på psykiske lidelser i norge: http://no.wikipedia.org/wiki/ICD-10_kapittel_V:_F00-F99_-_Psykiske_lidelser_og_atferdsforstyrrelser Jeg synes du bør spørre psykologen din om hvilken diagnose® som er satt på deg. Dette har du full rett til å vite, du har også rett til innsyn i journalen din. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå