LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Hvilket klokkeslett har de lagt seg på hos dere? Her begynner festen 15.00 og det synes jeg faktisk er både irriterende og ikke minst trist. Forventer FAU at alle foreldre kan komme å gå på jobb som de vil? I tillegg er ca 80% av alle foreldrene pendlere så jeg skjønner bare ikke tankegangen..... litt interessant å høre hvordan deres bhg har valgt det i år:)
Gjest Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 I vår barnehage begynner det kl 18. Litt for langt i den andre retningen, synes jeg.... Men heller 18 enn 15. Det er jo et fåtall som kan hente så tidlig i bhg, da, selv om jeg nok av og til er i det fåtallet... Spør du meg, så kunne festen godt begynt 16.30 - da stenger vår barnehage, og så kunne vi vel tatt med litt grillmat og annet nødvendig og rett og slett tatt middagen der. I stedet for å hente, så hjemom og spise noe i full fart og dra tilbake til bhg etter det.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 ja både 16.30 og 17.00 hadde vært perfekt:) Utrolig trist for de ungene som må være på fest i 1,5 - 2 timer uten foreldre.... slik som mine må akkurat denne dagen.
Lulu♀♂♀ Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Her begynner festen 15.30, samma det for meg siden jeg er hjemme. Men husker i fjord sommer, da var snuppa 1 time alene på festen.
Villa Perlesukker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Det starter hos oss kl 18.00. Synes det er helt flott 15.00 er jo en helt idiotisk tid spør du meg....
Trollmor m/ trolljente Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 16-18 her Har ikke mulighet til å være der før kl 16.45, men pappan skal trå til
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 16-18 her også. Jeg jobber bare til 14, og samboeren min har flexitid, så det løser seg. Men ser problemet med tidlig ja..ikke alle som får til det.
Simply Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 17-19 her. Bhg. stenger 17 ti vanlig. Ganske fornøyd med det siden dette er noe samboeren kan være med på også. Vanligvis begynner ting kl. 15 og da har pappaen gått glipp av mye siden han sjeldent kan gå så tidlig fra jobb. Men, de har vel tenkt at siden dette er en avslutning, så er det fint for barna at de fleste foreldre kan komme.
vildejenta Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Bhg som vi hadde i fjor hadde sommerfest fra kl 15.00-16.30. Både jeg og mannen jobber til kl 16.00 og har ingen mulighet til å gå tidligere, og vi henter i bhg kl 16.15 hver dag, så det ble bare et kvarters fest.. Vi bor på et sted der de fleste pendler, så det er sjelden noen barn blir hentet før kl 4, så den sommerfesten ble en fiasko, var vel kun 4 foreldre der før kl 16, og det var foreldre som var hjemmeværende. Så jeg syns egentlig ikke noe om å legge sånne fester til før kl 16 i hvertfall, det er ikke alle som har muligheter for flexitid og avspasering..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Var sommerfest for ett par uker siden.. Da begynte det kl 17.30 på en fredag.. KJEMPE fin sommerfest!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss starter det kl 16,men her stenger bhg 1615.
tomat15 Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Vår starte 1630. Da her vi med grillmat til griller som står der. Videre er det sang og underholdning fra barna. Samme tid og samme metode hvert år. Fungerer supert og bhg er fylt av glade barn med foreldre.
erteposen + 4 Skrevet 5. juni 2010 #13 Skrevet 5. juni 2010 For hele avd. er 1500 starten på festen, og det er kafe en gang i mng. på samme tidspunkt. Det er jo ikke alle som kan, men de som har mulighet gjør det. Førskolegruppen har sommerfest fra 17-19, i regi bhg. der de får diplom osv.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. juni 2010 #14 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss begynner den kl 16.30 - perfekt tidspunkt. Men jeg får nok ikke vært med allikevel:( Da jeg sitter her full av vannkopper, tviler sterkt på at jeg er velkommen der da.
Mom2Two Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 Fra kl.15-17.. Jeg begynner faktisk også å bli litt smålei av arrangementer både på skolen og i barnehagen som er på dagtid, veldig tidlig ettermiddag. Det virker som de tror folk kan ta seg fri halve dager både her og der. Ikke noe stort problem for oss, men jeg ser stadig at det er de samme barna som er uten foreldre på slike arrangementer. Noen er jo alene med barn, noen jobber skift osv. Ikke like lett for alle å få det til. På skolen skal de ha en forestilling som er på mandag morgen kl.9, håpløst tidspunkt. Hadde egentlig vært bedre med kl. 8, men Gud forby at man skal gjøre noe utenom kjernetiden som er mellom 9 og 13 virker det som (alt av foreldresamtaler osv. er også på dagtid på vår skole).
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. juni 2010 #16 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss er det streik, så ingen får noen avslutning i det hele tatt, verken voksne eller barn...
Mandalas Skrevet 5. juni 2010 #17 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss begynner det kl 16. Det er vel litt på grensen syns jeg. 16.30 eller 17 hadde kanskje vært det beste. Kl 15 var helt tullete tid!
Bettybu Skrevet 5. juni 2010 #18 Skrevet 5. juni 2010 I den barnehagen jeg jobber er det på faktisk på føremiddag... karneval og litt festligheter m synging av barna... når jeg tenker meg om er tidspunktet idiotisk...Men siden jeg bare jobber der, så har jeg faktisk ikke tenkt over det!! I podens bhg er det vel fra 15.00 og utover....til 17.00..tror jeg..Halv time over stengetid.... Program ol i firetiden...
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 5. juni 2010 #19 Skrevet 5. juni 2010 i bhg jeg har barna er sommerfesten fra 1430 til 1600, helt greit for meg jeg får bytta vakt og event så tar jeg litt avspasering :-) der jeg jobber har vi den fra 1730 til 1900, men det er for de eldste som skal slutte. men husk at det er ikke alltid de som jobber i bhg som får overtidsbetaling når de er utover bhg tiden, de bare får avspasering. ikke veldig artig å jobbe "gratis" og det går utover barna, når avspaseringen skal taes ut.......
Tante Gustava Skrevet 5. juni 2010 #20 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss er det kl 15.30-17. Syns det er et greit tidspunkt, kunne kanskje strekt det til å starte 16? Men veldig glad de ikke starter kl 17.30 eller kl 18, siden vårt barn bare er 2 år og legger seg kl 19... Litt annerledes for de som har større barn.
silkeføre Skrevet 5. juni 2010 #21 Skrevet 5. juni 2010 Begynner kl 15 hos oss, synes det er helt greit. Vi ordner oss i fht jobb. Forstår godt at de ansatte vil ha det i arbeidstiden sin. Tenker det er litt av greien med å ha barn, ta ulønnet fri fra jobb noen ganger for å "følge opp". Selvfølgelig dumt dersom det ikke går, men hva med å sende en bestemor eller onkel i stedet?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. juni 2010 #22 Skrevet 5. juni 2010 Her starter det 15 og da rett på programmet som barna skal ha for oss. Det er jo tidlig ja og jeg syns synd på foreldrene som ikke får mulighet til å se barna sine synge og opptre. Og synd på barna som ikke får foreldrene der, når de fleste andre er der. Jeg er student, og vil i min nye jobb ha fleksitid, så det løser seg greit. Faren til min datter har ikke fleksitid og de har ingen ordning for avspasering, men det pleier å gå greit at han jobber opp timen fra 15-16 en annen dag, slik at han når det. Han jobber minutter unna barnehagen.
Rååååsa på ball Skrevet 5. juni 2010 #23 Skrevet 5. juni 2010 Hos oss har det alltid vært kl 4, alle arrangementer er kl 4 og det gjør meg litt smågal at de nekter å endre på det! De aller fleste slutter jo kl 4 på jobb, og når det er mange pendlerforeldre i barnehagen så blir det jo til at man må dra fra jobb rundt 3, og når det da er latterlig mange ting man skal være med på så blir det mange fritimer iløpet av året. Jeg synes det kunne startet kl 5, da har alle mulighet til å rekke det og det hadde absolutt ikke gjort noe å kutte ned en time på selve arrangementet fordi det blir veldig mye dødtid uansett, og underholdningen hadde ikke trengt å være så lang for eks. At 3 avdelinger med et og toåringer skal synge 3 sanger hver for eks er idiotisk. Hadde det startet kl 3 så hadde jeg antagelig gått i fistel
St.Sunniva Skrevet 5. juni 2010 #24 Skrevet 5. juni 2010 Kl 1600 hos oss. Helt greit siden jeg har fri, men syntes det kjedelig for dem som ikke har mulighet til å gå før.
Turid Laila Skrevet 5. juni 2010 #25 Skrevet 5. juni 2010 15-17, for oss er det helt i orden, for en av oss er tidlig ferdig. For øvrig er jeg hjemme for tiden så nå hadde det passet uansett. Hadde ikke vi kunnet kommet så kanskje en av besteforeldrene hadde kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå