Gå til innhold

Baby på under 5 mnd i forovervendt bilsete....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det? Datteren på halvannet år har sittet i forovervendt bilsete siden hun var bitte liten også. Er folk virkelig såå lite opplyste??

Skremmende!

Dette er en bekjent av meg, har prøvd, på en hyggelig måte å si at dette ikke anbefales....men blir blankt avvist at "bakovervendt sete er bare tull!.

Håper for den lille familien at de aldri er involvert i et kræsj!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du skulle vist henne disse videosnuttene som viser forskjellen på ulykke med bakovervendt kontra forovervendt sete.

Skrevet

Det er en grunn til at babysetet 0-13 kg bare finnes bakovervent og det er på grunn av slike foreldre som ikke brur seg om sikkerheten til ungene sine.

Ungen er alt for liten til å bytte til det neste setet.

Skrevet

Er enig i at man må ha et bakovervendt bilsete for eventuelle kollisjoner på motorveien.

Dog syns jeg det er respektløst å forfølge andre med dommedagsprofetier om at de kommer til å havne i et krasj i høy hastighet, med babyen i bilen.

Skrevet

Man må ha bakovervent sete uansett hvor kollisjonen skjer.

Ingen andre enn du som har sagt noe om dommedagsprofetier.

Skrevet

Oi, selges det seter som kan monteres forover til unger som er så små? Merkelig, har nettopp vært innom alle babybutikker i distriktet for å lete opp den rette bilstolen og har ikke sett noe som er mulig å montere den veien engang... Nei, vi legger ned mye arbeid i å plukke ut den bilstolen som har kommet godt ut i mange kræsjtester, og så får vi heller velge etter utseende eller infallsmetoden når det gjelder klær eller leker:)

Skrevet

Det er faktisk ikke lov, før babyen er 9 kg.

Skrevet

Norge er et u-land når det gjelder trafikksikring...

Eneste landet i vestlige Europa der det f.x. fortsatt er tillatt med netting over bag..

Til sammenligning kjører Sverige store kampanjer om trafikksikring med det resultat at over 70% av alle barn under 4 ÅR sitter bakovervendt !!

I Norge kan man ikke kjøre slike kampanjer for det kan virke "støtende" på enkelte... Molboland !!

Det er da bedre å skremme vannet av noen sarte sjeler,dersom det kan berge livet til mange små barn.

Skrevet

Ja, mange av kombisetene kan brukes fra 5 mnd. men selvfølgelig bakovervendt. Det er forbudt å ha barnet framovervendt til det er passert 9 kg.

Skrevet

Noe så skremmende. Jeg har også brukt laaaannnggg tid på bilsete, her er kun det beste bra nok. Men, å ha de forovervendt så tidlig hadde ikke faldt meg inn altså..At enkelte ikke tenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...