KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Hei damer... Jeg fødte i uke 34 med førstemann, (plutselig vannavgang) å var veldig forberedt på dette da jeg slet mye med smertefulle og kraftige kynnere hele det svangerskapet. Sliter med akkurat det samme denne gangen også, så har vært til litt ekstra kontroller osv. men ellers ikke noe spesielt. (Nå trodde ingen på at jeg ville føde før tiden med førstemann, hverken leger eller noen) Det som gjør at jeg er litt uggen nå da, er at noen uker før jeg fødte førstemann, merket jeg jo kraftig nedpress å alt dette her, + at kjæresten følte at han dunket borti noe hardt når vi hadde samleie. Derfor tok jeg en finger rett innenfor åpningen for å kjenne om jeg kjente noe unormalt som han kjente, å da fikk jeg ett sjokk husker jeg. (veldig godt) hehe... Rett innenfor åpningen kunne jeg kjenne hodet til lille Felix, hvor det bare var en tynn hinne over. Jeg kunne dytte han opp lett med fingeren, hvor han landet elegant og lett ned på fingeren min igjen. Jeg forhørte meg litt rundt om dette, men ingen trodde på meg. Nå de siste dagene har jeg hatt voldsomt nedpress, + masse stikkinger og strålninger\støt opp i underlivet. Er helt støl i underlivet, å går som om jeg skal skikkelig på do med nr2 for å si det sånn.. Så igår, tok jeg motet til meg å tenkte at jeg får like sågodt bare sjekke om det har skjedd noe forandringer der nede siden jeg har kjent og kjenner det jeg gjør - å det var det.. max to cm innenfor åpningen kjenner jeg da hodet til lille johannes i magen, med en hinne over bare. Akkurat som sist... Gjør flere av dere det her inne? Altså, kan kjenne det jeg kjenner? Å hvor langt er dere på vei..? Jeg er 29+4. Tusen takk for svar..
reb2010 Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Er i uke 33 og merker ingenting sånt. Hvis jeg var deg hadde jeg ringt koordinator på sykehuset med en gang. Ikke gått å bekymret meg. Har mye kynnere, men ingen av dem er vonde, de bare strammer på magen. Lykke til!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 Hmm... usj, tviler på de vil si noe annet enn det de gjorde med førstemann.. Jeg får ta det med ro å ikke presse meg noe serlig fysisk i det hele tatt.. De får ikke gjort noe fra eller til uansett.. hmm.. Ingen andre som kjenner det samme..?
Pixie Power Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Det hender jo de ser annerledes på saken når man allerede har født for tidlig første gang. Jeg ville ringt, og ikke bare gått ut fra hva de kommer til å svare.
Gjest Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Selv om andregangsfødende oftest kan gå med åpning en stund uten at det skjer noe så er det ikke regna som vanlig å ha åpning og kunne kjenne hodet alt i uke 29. Jeg ville ringt føden med en gang. Ser ut til at denne kommer tidligere enn han burde og da er det lurt å få en lungemodningssprøyte og oppfølging fra fødeavdelinga. Lykke til:)
Juli.mamma til 4. Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Jeg ville ringt om det var meg.. Lykke til:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Har nedpress og har fölt hun har ligget langt nede lenge (er nå i uke 36), men merker ikke noe hode rett innenfor åpningen. Jeg hadde også ringt. 2 cm innenfor åpningen er jo laaaangt nede. Og siden du födte for tidlig sist også, er det vel enn viss risiko for det samme denne gangen? Ta en tlf., du
una32 Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Som jordmor må jeg bare si: Ring sykehuset! Betyr ikke at du føder akkurat nå, men som ovenstående sier, så er det greit for alle å forberede på en eventuell prematur fødsel. Lykke til:)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Hei! Jeg hadde det slik for et par uker siden. Har to litt premature fra før og ble litt stresset. Spurte jordmor om det var mulig, og det var det sa hun. Hun sa også at det faktisk ikke hadde noe å si for modning...Men at det belaster fosterhinnen. Som hos meg er litt svake og det er grunnen til litt tidlige fødsler. Men så har faktisk babyen steget litt i bekkenet igjen. Deilig å slippe nedpress + å tisse fem ganger i timen... Er nå 36+4, så for meg kan han gjerne komme snart:) Litt verre hos deg! Slapp av, ligg mye. Da belastes fosterhinnen mindre. For vannet gikk jo hos deg og...Lykke til!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2010 Tusen takk for svar dere! Skjønner nå at jeg må ta en tlf til jordmor i morgen å drøfte hva vi skal gjøre ja.. Skjønner at det sikkert høres helt uforståelig ut at jeg ikke har ringt allerede, men jeg har vært inne på sykehuset 4 ganger allerede pga. diverse ting som kraftige og regelmessige kynnere,kraftige smerter i magen osv, hvor de beskriver meg som overnervøs for prematur fødsel osv. i skriv de sender til legen min, som såklart får meg til å trekke meg tilbake å synes det blir vanskelig å spørre om hjelp igjen.. Nå har jeg byttet sykehus nå nylig, så de er helt sikkert anderledes mot meg der.. Nedpresset og stikkingene har vært veldig intense idag å jeg vagger som en ku når jeg går, noe som har skjedd nå nylig altså.. Får virkelig håpe det ikke betyr at jeg vil føde for tidlig denne gangen også, selvom jeg har hatt en indre uro på at det vil skje hele veien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå