Gå til innhold

Hvordan starta fødselen deres? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når på døgnet begynte den?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på, fortell!

Skrevet

Min fødsel startet men vondt i ryggen, jeg gikk lenge å trodde at jeg bare hadde vondt i ryggen :P det ble etterhvert sterkere tak som kom og gikk, så skjønnte jo da at noe var på gang:) Den startet på ettermiddagen ved 17-18 tiden. Alle riene igjennom hele fødselen var kun i ryggen.. vannet gikk ikke før det ble tatt på sykehuset lenge etter at fødselen var godt i gang :)

Men hadde akkurat det samme ettermiddagen før, men det sluttet i 2tiden på natta.

Husk bare at alle er forskjellige :)

Skrevet

Våknet mitt på natten med rier :-)

Vannet ble tatt på sykehuset, etter flere timer.

Skrevet

Hadde mye kynnere hele dagen. Hadde sex, og 20 min etterpå startet riene (selvom jeg ikke skjönte at det var det, bla siden det fortsatt var 10 dager til termin og jeg var förstegangs). Da vi dro inn til föden, var vi sikre på å bli sendt hjem igjen, for jeg syntes ikke det var då kjempevondt ennå, men det kom jo regelmessig hvert 3. min.

Da jeg kom inn kl 03.30, hadde jeg visstnok 8 cm åpning, og fikk regelrett sjokk!! Skulle ha vannfödsel, og JM skynte seg å tappe oppi karet, men oppi badekaret stoppet alt opp. Måtte etterhvert gå i trapper, drive bryststimulering og fikk akupunkturnåler osv uten at noe satt det i gang igjen.

Först kl 13.00 tok de vannet, og rett etterpå startet noen VOLDSOMME rier. Kom meg opp i karet igjen og födte etter 45 min fra vannet ble tatt. Höres kanskje ut som en drömmefödsel, siden det först var skikkelig vondt på slutten. Men jeg tror det hadde vært bedre om smertene hadde tatt seg opp gradvis på en måte. For det var så utrolig heftig de siste 45 min.

Skrevet

Vannet mitt gikk på kvelden da jeg hadde lagt meg. 50 min senere ved sjekk på sykehuset hadde jeg 9,5 cm åpning og riene haglet på. Fikk epidural som varte litt i ca 2 timer.

Det dumme var at jenta satt fast, så jeg lå i 8 timer med konstante VONDE rier uten at jenta kom ut. Til slutt tok de henne med sugekopp.

Jeg unner ingen å ligge med full åpning så lenge! På dette tidspunket skal man jo presse babyen ut og det er på det vondeste av det vondeste! Tenk bare å ligge der og ikke få den ungen ut! Frustrerende...

* skremme skremme* He, he :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...