mammamammamammamor Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 viss den ene forelderen går til psykolog, vil det trekke ned i en eventuel barnefordelings sak ?
Villa Perlesukker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Det kommer vel an på hvilke grunner man har for å gå til psykolog. Jeg vet om en som gikk til psykolog fordi han ville drepe kona si. Kona gikk til psykolog fordi hun måtte rydde opp i hodet sitt etter et ekteskap preget av vold. Begge gikk til psykolog. Du kan selv tenke deg til hvem som i dag har barna.
mammamammamammamor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 viss jeg gikk pga depresjon eller angst eller utmattelse eller noe ( har ikke gått enda, men vurderer ) og pappen ikke gikk. jeg har egentlig tru på at di flleste kan ha behov for det. jeg trur verken jeg har depresjon eller noe i den dur, trur jeg er litt sliten og trenger å få orden på følelser eller noe i den dur. trur noen det vil trekke ned viss jeg en eller anen gang skulle gått fra mannen min ?
Irene Adler Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Nei, det vil ikke ha noe å si. Tvert i mot, det sier noe om at du er i stand til å erkjenne at du har probelmer og er villig til å søke hjelp for å ordne opp i dem. Det tyder på selvinnsikt.
Julelita Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Du er nødt til å løse psykologen for taushetsplikten for retten for at han/hun skal kunne si noe som helst om deg i en eventuell rettssak. Dersom du forteller ting om deg selv som kan få psykologen til å tro at du ikke er en god mor, kan du velge at psykologen din ikke får lov til å si noe om deg i retten. Men dersom du er en god mor, vil psykologen din bli godt kjent med deg og kunne uttale seg om dette for retten (dersom du vil det). Dette vil være en veldig fordel for deg, da et vitnemål fra en psykolog veier tyngre enn et vitnemål fra de fleste andre. Uansett må du gi skriftlig tillatelse til psykologen din før han/hun kan uttale seg om deg (med mindre du mishandler barna da) Om det kommer til rettssak ift barnefordeling, vil retten mest sannsynlig oppnevne en uavhengig psykolog som skal undersøke hvor barnet mest sannsynlig vil få det best. Denne har IKKE taushetsplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå