Gå til innhold

gaver til venninnes barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt å kjøpe julegaver til min venninnes barn, i tillegg har jeg kjøpt sommergaver når vi har vært på ferie hvert år, men nå sysns jeg det begynner å bli for mange unger, og det blir en del penger å bruke som jeg egentlig ikke har.

her er situasjonen : Før hadde hun 3 barn, nå har hun 4 + et stebarn. I år har jeg tenkt å droppe sommergaver, de drar nesten aldri på ferie uansett og kjøper ikke sommergaver til mine 2 barn.

Uansett, hennes stebarn har jeg møtt EN gang, hun vet ikke hvem jeg er engang. Venninnen min forventer at jeg kjøper julegaver til alle 5. Det er hennes 3 største barn jeg har hatt kontakt med i oppveksten.

Jeg vet jo at det er noe som heter seg at stebarna skal bli behandlet likt, men er det helt feil av meg å ikke kjøpe julegave til datteren til samboeren hennes? Jeg kjøpte i fjor, men i år vurderer jeg å la være, denne jenta får alt hun peker på fra besteforeldre og sin egen mor og far.

De siste årene jeg har kjøpt gaver både til venninnen min, hennes samboer og alle barna, har jeg brukt ganske mye penger, men de gavene vi har fått fra de, har vært skikkelig lusne, enda vi har bare 2 barn.

Er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde droppet sommergavene og heller kuttet ned på prisnivået på julegavene. Hadde ikke latt være og gitt til stebarna! det blir feil..

Skrevet

Alle eller ingen!

Hva med å kjøpe noe felles? et spill til alle barna?

Skrevet

Når aldersforskjellen er fra 1 til 16 år, er nok ikke et spill noe som passer.

Jeg syns vel egentlig stebarnet ikke er nødvendig siden hun ikke vet hvem jeg er og skal være hos moren sin i år i jula, mulig det er urettferdig, men hun får mye mere gaver enn de andre barna uansett

Skrevet

Ei på 16 har vel mye mere behov for å føle seg inkludert enn ein på 1 år.

Mulig det stiler seg annerledes når hun faktisk ikke er der?

Et familiespill passer jo alle, om de ikke får glede av det enda, får de glede av det senere, en 1åring skjønner jo ikke gavestyret uansett.

Skrevet

sommergavene synes jeg du kan kutte ut. Jeg pleide også å kjøpe til venninner da jeg var barn/ungdom, pleide også å kjøpe til søsken, dro ofte på andre ferier enn foreldrene og søsknene mine,men jeg tror ikke det er vanlig nå mer.

Kjøp til denne ste dattra når hun skal feire jul med venninna di, men du trenger jo ikke kjøpe det dyreste, kanskje det holder med en fin topp på salg eller noe annet småting.

Mange slutter jo å kjøpe julegaver til unger når de blir komfirmert.

Skrevet

Sommergavene hadde jeg nok droppet. Holder lenge med julegaver, men der må du også kjøpe til stebarn ellers blir det helt feil synes jeg.

Men hva med og avtale pris pr barn? Du kan jo handle en gave nå og da sånn at ikke alt må handles i desember...Da kan det fort bli veldi mange penger og bruke på en gang.

Skrevet

Jeg kjøper ikke gaver til venners barn untatt nære venner når de får barn(nyfødt gave og gave til de andre barna som har fått ett nytt søsken).

Syns det er helt unødvendig.

Mine unger får heller ikke gaver fra venner.

Kan du ikke snakke med de om dere begge kan kutte ut gavene nå?

Skrevet

Jeg kjøper også bare gaver til venninners barn når de er nyfødt. Bursdagsgaver får de hvis vi er invitert i bursdag, ikke ellers. De eneste barna som for julegave fra oss, nieser og nevøer og de aller beste vennene til mine barn. Jeg synes det er greit om jeg blir oppfattet som kjip, men vil gjerne være med på å minke pakkelasset som dagens barn får. De aller fleste får nok av ting uansett og det flyter over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...