Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært mye fram og tilbake om sønnen skulle få dra på fotballturnering nå i helga, og i kveld ble vi enige om at mannen skulle kjøre- er et stykke å kjøre da.

Mannen går å legger seg kl 22.00 siden de må tidlig opp.

Jeg kommer ned 1 time etter og dulter borti han hvorpå han røyser seg opp og snakker uforståelig, tydelig alkoholpåvirket.

Blir så fortvila for guttungens del, jeg ville aldri lovt han noe som jeg ikke visste med 100% sikkerhet at jeg kunne gjennomføre.

Jeg hadde ingen tanker om å kjøre dit selv med han, da jeg da må ta minste barnet med, og det vil gå mer utover dette barnet enn det blir glede.

Har prøvd nå i flere dager å høre om han kunne kjøre med andre bortove, uten at det har latt seg gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var bare rot, hva er du prøver å få frem? At mannen din har lagt seg klokken 22 drita full uten du visste om det eller hva mener du?

Skrevet

Hei HI, var det du som skulle spenne fast ungen din i senga også? Eller er "røyse" seg opp en utbredt dialekt som jeg har gått glipp av?

Ellers skjønte jeg ikke helt spørsmålet ditt, har du tatt deg en stiv en du også??

Skrevet

Nei, han var ikke full når han tilsynelatende gikk å la seg kl 22.00. Da hadde han sittet i stua sammen med meg hele kvelden.

Men han var derimot full når jeg kom å la meg 1 time senere. Da sov han.

Nei, var ikke jeg som spenner fast unger i senga, jeg er den som aldri har brukt seler på mine barn, ikke engang i vogn med integrerte seler.

Nei, jeg drikker ikke.

Skrevet

Har han styrtet nedpå en flaske brennevin på den timen da eller?

Skrevet

Har mannen din et alkoholproblem siden han setter seg til å drikke seg full alene når han skal opp tidlig og kjøre bil dagen etter?

Er du ikke redd for at barnet skal ramle ut av vogna når du ikke bruker selene i den?

Skrevet

Jeg tror mannen din skal tilbringe sommerferien på Vangseter i år.

Skrevet

Så istedetfor å være den voksne her og kjøre gutten din, så lar du ham bli kjempeskuffa, fordi du ikke gidder ta med den andre ungen din..wow, du er et prakteksemplar på kronidiot...skjerp deg, og kjør sjøl!!! Så kan du heller ta det opp med den like lite voksne "mannen" din etterpå. Hva er viktigst her? guttungen eller di bekvemmelighet?

Skrevet

Hvorfor kan ikke minste barnet være hjemme sammen med far mens du kjører?

Skrevet

Jeg kan vel ikke levne ungen hjemme med en pappa som er full, og kanskje har mer gjemt i huset, mens jeg selv er milevis unna.

Og nei, alternativet er ikke å ta minste med da hun er veldig urolig i bil, liker ikke å kjøre langt, og det blir bare skriking og frustrasjon for alle parter.

ja, mannen er alkoholiker.

Jeg fikk presset i han masse vann i gårkveld/natt, fikk ut av han hvor mye han hadde drukket, som ikke var særlig mye, men han hadde nok drukket det rimelig fort, ca 1/2-1 dl sprit blandet med brus.

Han var edru nok til å kjøre i morrest. Har sånn hurtigtest.

Heldigvis for guttungen.

Skrevet

og nei, har aldri vært redd for at ungene skulle dette ut av vogna. Tidligere var det ikke inntegrerte seler i vogna, og de færreste brukte seler også.

Skrevet

Synes du har fått noen ufyselige svar. Ja, hovedinnlegget var litt vanskelig å forstå, men du forklarte det jo. Og ja, jeg skjønner godt at du var fortvila.

Jeg har ingen råd til deg, håper bare ikke du tar til deg drittkommentarene, og jeg håper at mannen din får hjelp.

Skrevet

Hvis han er alkoholiker hadde jeg ikke stolt på at han skulle gjørt med noe av det mest dyrebare i livet mitt. Selv om han blåste grønt på testen så er det ikke en sikkerhet i at han ikke drikker mens han kjører med sønnen sin.

Han kanha alkohol i bilen, på innerlomma og er det resturanger i nærheten av cupene så kan han gå dit. Klarer han å motstå alkoholen når han kjeder seg og venter på at gutten skal bli ferdig med cupen?

Hadde ikke stolt på det.

Skrevet

Har sjekket bilen og lommene hans. Han har heller ikke mer peng med seg enn at det skal holde til bensin, mat og brus til dem.

Og nei, er ingen puber i nærheten.

Skrevet

Sa ingenting om puber jeg, får da kjøpt alkohol på resturanger, kafeer, matvarebutikker osv.

Skrevet

Men er ingen resturanger i nærheten, og som sagt, så har han ikke penger.

Skrevet

Det kan vel være at han låner av noen av de andre foreldrene? Sier at han har glemt lommeboka og må kjøpe mat til ungene, f.eks?

Skrevet

Nei, det er han ikke typen til. Han kjenner ikke de andre foreldrene så godt at han ville turt det.

Han er ganske sjenert av seg.

Skrevet

Altså, hvis mannen din virkelig er alkoholiker burde du vite at de gjør hva som helst for å skaffe alkohol når suget melder seg. Jeg har selv bodd med en alkoholiker, så jeg vet hva jeg snakker om. Og aldri i livet om jeg ville ha latt ham få kjøre bil med ungene mine i dagen etter en sprekk!

Jeg håper virkelig mannen din får hjelp, først og fremst for ungenes skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...