Gå til innhold

Noen erfarene campingturister her?? Trenger noen gode tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss campingvogn, så i år skal vi kjøre nordover. Regner med å bruke 14 dager på dette.

Nå lurer jeg på om det er noen smarte tips til f.eks pakking av klær. Vi blir 5 personer, så ser for meg veldig mye klær.

Vogna er ikke så stor, så det er ikke mye skap plass.

Ønsker å finne et enkelt system, så jeg slipper å endevende vogna hver gang ungene trenger et nytt plagg.

Noen som har erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nettopp på God-Morgen Norge idag at man kan kjøpe sånn vakumpakker i plast som man ruller klærne inn i for å skape bedre plass, men vet ikke om det blir mye styr og jobbing å pakke masse klær på den måten, særlig hvis man skal reise litt fra dag til dag.

Skrevet

Slike pakker er vell best egnet i sydenkofferten.

Vi har et høyskap hvor jeg setter bagene våre i. Er nesten så jeg tror det er laget nettopp til det formålet ;) Vi får nemlig plass til store bager i hver hylle. Hver gang vi trenger noe, er det bare å dra ut bagen sin :)

Min erfaring er at det blir veldig mye skittenvask på tur :)

Så jeg har egne poser til hver en type vask. Farget, hvit, kok og finvask :)

Har jeg ei maskin og muligheten byr seg på en skikkelig måte setter jeg på ei maskin. Det er veldig store forskjeller på campingene.

Norge er desverre elendig på camping, og nord er verstingen.

Der har de derimot veldig fine rasteplasser - men det er jo ikke anbefalt til overnatting med mindre en reiser flere sammen. Med tanke på enkelte hendelser noen år bakover. Sørnorge har forresten stengt av de fleste "overnattingsvennlige" rasteplassene med grunnlag på nettopp de.

Husk å tenke på vektbalansen når dere pakker inn i vognen ;) Er den riktig blir det både enklere og billigere å dra på tur.

God tur! Å reise på ferie med campingvogn er helt herlig!!

Uansett vær. Gleder meg til vi tar av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...