galemathias og snusmumrik Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Først lurte jeg på om jeg vannet for mye, så lurte jeg på om jeg vannet for lite, så lurte jeg på om jorden er for sandete, også lurte jeg på om jeg bare skal droppe hele bedet! Det eneste jeg har fått til å trives der er tulipaner, og de trives vel i ganske sandete jord, gjør de ikke? Må jeg grave opp hele møkkabedet og hive ny jord i? Blomstene både visner og ser brune ut om hverandre.. Ser nesten ut som de både får for mye vann og for lite vann på en gang... he he... Det er her inne man får tips om sånt, er det ikke?:-)
Gjest sug lut Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Hva annet har du planta da? Har du gjødsla?
galemathias og snusmumrik Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 Åh, svar også gitt? :-)Takk.. Jeg har plantet georginer (tror jeg det var) og noen yndige blåkokkelingende greier som liksom skulle bukte seg rundt i bedet som et bunndekke.. Kanskje de ikke trives sammen? Jeg har gjødslet med pelargoniagjødsel.. (på flaske) Har såvidt litt jord på toppen med gjødsel i også.. Georginene ble brune (så ut som de fikk for mye vann elller noe, mens blåklokkene visnet (for lite vann) Nå har jeg gravd opp alle blåklokkene fordi de var fullstendig visne.. Har satt dem i en diger krukke i stedet, og så får jeg se... Georginene ser plutselig ikke så verst ut... Noen tips til hva som kan passe sammen med georginer?
Gjest sug lut Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Hm. Hvis du vil ha et uslåelig og kjempe-pent bunndekke som kommer igjen år etter år med masser av blomster som er lysende blå, kjøp Vårkjærminne. Du trenger ikke kjøpe veldig mye for den sprer seg raskere enn kjendissladder - jeg fikk en klump på ca ti cm i diameter i fjor vår og kjente den ikke, og den er nå femt ganger femti cm og vokser fortsatt. Den bør altså ikke være et sted hvor den må slåss med andre, for den vinner garantert, så om du plantet noe som var høyere, ville det gå veldig bra, tenker jeg. Jeg hadde den ved siden av valmue i fjor vår, da snøen gikk i år og de kom fram hadde jeg den plutselig I STEDET FOR valmue, så jeg flytta den under sjasminen der den kan bre seg uhemmet. Den trenger ingenting, den er bare snill, grei og ekspansiv. Georginer kan du spørre Doppler om, hun kan det. Jeg blir bare sur av dem for de bare dør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå