Gå til innhold

Dere som brukte lystgass under fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... husker dere sånn ca hvor mange cm åpning dere hadde da dere begynte? Jeg fikk epidural på 7 cm, og lurer på om jeg egentlig kunne ha fått lystgass før det, mens jeg spøy gjennom nesen f.eks? ;-) Jeg fikk aldri tilbud om noe annet enn epidural ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaaa.. fått lystgass ved 5 cm jeg.. beholdt den frem til jeg var 8 cm da satte de epidural

Skrevet

Nei, aner ikke hvor mange cm jeg hadde da, fikk det fra det begynte å gjøre skikkelig vondt, og hadde den til ungene var ute... tror jeg...

Skrevet

Fikk litt når de tok ungen ut med vakum (hadde da hatt full åpning og pressrier i mange timer!) . Merket liten effekt der ja... Kanskje fordi jeg bruke den lystgass dingsen mer til å holde meg fast i? Fikk uansett ikke lov å bruke den under riene, så det var en vits...

Skrevet

Fikk ha den hele tiden, fra 4-5 cm. Brukte den jo ikke mens epiduralen virket, men da den sluttet å virke brukte jeg den helt fram til jeg skulle presse. Da måtte de slite den ut av hendene mine.

Skrevet

Fikk den etter fødsel, da jordmor skulle sy og epiduralen hadde gått ut.

Ved min ande fødsel (tvillinger) ba jeg de holde den lystgassen langt unna meg. Jeg ble veldig kvalm og svimmel av den. Ubehagelig.

Skrevet

Jeg han i lystgassmaska fra ca 5 cm åpning da. Nå har jeg tre fødsler bak meg og jeg har bedt om epidural alle gangene, men fødslene har gått så fort at når legen har stått der har jeg vært nybakt mor. Så det ble kun lystgass på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...