Gå til innhold

Vann i beina! Flere?


Julibarnet2010

Anbefalte innlegg

Idag har jeg vært veldig rolig, og bare sittet og lest til eksamen. Plutselig oppdager jeg nå, til min store fortvilelse at føttene og beina har blitt noen ordentlig tjukke pølser:-( Har drukket masse vann, som alltid uten at det tydeligvis har hjulpet.

Er 33+1 og førstegangsgravid. Sitter nå med beina høyt hevet, men når vil hevelsen gå tilbake? Eller vil den overhodet gjøre det?

Flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Det lyder kjent.. Har ikke ankler lengre, og sko fra i fjor er for små. Det sitter nok mest rundt anklene mine og på selve foten, gjør vondt under føttene når jeg trår på gulvet om morgenen. Ligger med føttene på pute om natta, men synes ikke det hjelper. Jeg kan også kjenne det på bevegeligheten i fingrene at de også er litt hovne av og til. Alle gode råd er hjertelig velkommen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa. Jeg plages også av hovne ankler og føtter - og nå i det siste også hendene.

 

Bruker støttestrømper (fås på apoteket), og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten, men har fortsatt tømmerstokkbein som jeg stabber rundt på. Føler meg ikke akkurat elegant for tida!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i denne klubben. Har hatt mye vann i kroppen lenge. Fikk nytt navn på leggene mine i helga. Tempur-legger... Satt og holdt på foten med hånda, og da jeg satte ned foten kunne man se alle fire fingrene mine som dype groper i leggen. Vemmelig... Men for meg er dette tredje gang, og jeg vil bare si at det blir ganske fort borte etter fødselen. Jeg måtte på do hver time det første døgnet, og etterhvert fikk jeg beina mine tilbake.

 

Godt råd er å drikke mye vann, men likevel er min erfaring at det ikke blir borte før etter fødsel. Støttestrømper er veldig god hjelp, men jeg orker ikke å bruke dem når det er så varmt som det er hos oss i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vann både i beina og fingrene.

Er også førstegangsgravid, uke 33+4.

 

Jeg liker ikke heller å bruke støttestrompe når det er varmt, og dessværre finns det ikke støttevotter for hånden er jeg redd... ;-)

 

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vann i kroppen her også. Det ble verre nå når vi fikk litt varme i lufta. Vi er litt dårlig vant med temeraturer over 15 grader her på vestlandet i år.

 

Jeg syns det hjelper å drikke masse vann og spise melon og annen saftig frukt.

 

Det er tredje svangerskapet mitt, og det går fort over etter fødselen.

Men ikke er det godt og ikke er det så lekkert heller :)

 

Mye som ikke er lekkert med meg nå forresten......:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe LRS

 

jeg har masse vann. Kjempefine merker etter sokkene på ettermiddagen... Legger, fingre, ansikt.. man føler seg veldig snasen.

 

Til HI: det går litt over hvis du setter deg med beina opp! Da blir det litt bedre en liten stund. Om morgenen er det f.eks ikke så ille.Verst hvis man ahr sittet lenge på et sted med beina ned i bakken. Da er mine sånn at tærne ikke går nedi bakken engang! hehehehe... Etter fødselen tisser du ut alt vannet og blir tilslutt tilbake til normalen igjen! Tar nok en uke eller to, men det blir borte!

 

Jeg har en sønn som blir fire år om en uke, og kan huske at for akkurat fire år siden var jeg ganske lik michellin-mannen! :-D Ikke behagelig eller pent, men varer ikke så lenge nå heldigvis.

 

Det er som regel verre de dagene det er skikkelig varmt! Drikk masse vann, beveg deg litt og skift stilling ofte. Sitt med beina opps å ofte du har mulighet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg inn her jeg med, vann så det holder i beina, og i fingrene, men mest i beina... plagsomt og vondt, men det går jo over etterhvert og godt er det da... ;O)

 

Drikker myyyyyye vann, men er sååå lei av å gå på do... og nå er det like før jeg maler doen vi har,.. så lei den .. godt å tisse borte da man har mulighet til det.. hehe... er i uke 36, er ofte på do ja, og spes om natta.. da er jeg oppe ca annenhver time, og noen ganger en gang i timen..

 

Lykke til med vannet folkens.. snart er det borte ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mye vann i kroppen her også!! Mest i bena og hendene... Har vært litt hoven fra før, men for ca en uke siden kom det liksom bare "over natta" Skoene passer ikke lenger, vanskeligheter med å få sokkene av/på, måtte til og med ta av meg ringene i zalo-bad! Har prøvd å ligge med bena høyt, men liten effekt av det foreløpig. Går seg vel til etter fødselen tror jeg :) 38 +2 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...